کشمش پلویی قزوین مناسب برای انواع کشمش های صادراتی

کشمش پلویی قزوین یکی از بهترین ارقام کشمش در کشور است که خواص بسیار بالایی نیز دارد و طبع آن گرم می باشد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

کشمش پلویی قزوین مناسب برای انواع کشمش های صادراتی

کشمش پلویی قزوین

کشمش پلویی قزوین اگر که قصد خرید کشمش پلویی قزوین را دارید لازم است که به نکات مختلفی توجه کنید تا به به کارگیری آنها بتوانید بهترین و با کیفیت ترین نوع این محصول را خریداری کنید.

به همین دلیل در این بخش از مقاله قصد داریم که نکات مهمی را که در هنگام خرید کشمش پلویی قزوین باید رعایت کرد را به شما آموزش دهیم.

ظاهر کشمش: اولین و مهم‌ ترین نکته‌ ای که در زمان خرید کشمش پلویی قزوین با کیفیت باید به آن توجه شود ظاهر کشمش می باشد به این منظور باید سعی کرد که تمام سطح کشمش به صورت کامل بررسی شود.

نباید روی سطح کشمش هیچگونه آثاری از خرابی، له شدگی، لکه، سیاهی، کرم خوردگی و … مشهود باشد و کشمش باید کاملا یکدست و عاری از خرابی باشد.

سایز و اندازه کشمش: از نکات مهم دیگری که در زمان خرید کشمش پلویی قزوین باید در نظر گرفت، سایز و اندازه کشمش می باشد، در واقع هر چقدر که کشمش درشت تر باشد کیفیت بیشتری هم دارد.

رایحه و طعم کشمش: طعم و عطر کشمش نیز از عوامل مهمی است که با توجه به آن می توان کیفیت کشمش را بررسی کرد.

در واقع کشمش پلویی با کیفیت دارای رایحه و طعم ملایم و شیرینی می باشد و کشمشی که مزه ترشی داشته باشد و همچنین عطر و بوی ترشیدگی و ماندگی از آن متصاعد شود کشمش خوب و با کیفیتی نیست و ممکن است در مزه غذا تاثیر بدی داشته باشد.

تازگی کشمش: از دیگر موارد مهمی که در زمان خرید کشمش پلویی قزوین با کیفیت باید به آن توجه کرد تازگی کشمش می باشد به این منظور می‌ توان یکی از دانه های کشمش را در دست گرفت و آن را زیر انگشت قرار داده و سپس آن را اندکی فشار داد.

کشمش تازه اندکی نرم می باشد و دارای مقدار کمی رطوبت است و همچنین رنگ آن کدر نیست اما کشمشی که مانده باشد رطوبت کمی دارد و همچنین سفت است و حتی رنگ آن تیره می باشد.

اگر که برای خرید کشمش پلویی قزوین و دیگر انواع کشمش به بازار خرید و فروش این محصول مراجعه کرده اید مطمئنا متوجه این موضوع شده اید که این محصول از قیمتهای مختلف و متفاوتی برخوردار است.

اما آیا می‌دانید که فروشندگان چگونه این محصول را تعیین قیمت می کنند و چه عواملی در تعیین قیمت آن موثر است؟ در این قسمت از مقاله قصد داریم که به عوامل موثر در تعیین قیمت کشمش پلویی قزوین بپردازیم پس تا پایان همراه ما باشید.

مهم ترین عاملی که در تعیین قیمت کشمش پلویی قزوین تاثیر گذار است خرید آن مستقیم و یا خرید از طریق واسطه ها می باشد.

اگر که خریدار بتواند محصول را به صورت مستقیم از تولید کننده اصلی خریداری کند می تواند تا حدود زیادی در قیمت خرید آن صرفه جویی کند اما خرید این محصول از طریق واسطه ها باعث می شود که هزینه خرید آن اندکی بیشتر شود.

از دیگر عوامل مهمی که در قیمت‌ گذاری کشمش پلویی قزوین موثر است خرید عمده و یا خرید آن به صورت جزئی می باشد.

در واقع با خرید کشمش پلویی قزوین به صورت عمده، خریداری هزینه کمتری را برای خرید محصول پرداخت می‌ کند اما خرید این محصول به صورت جزئی دارای هزینه بیشتری است.

باید به این نکته اشاره کرد که معمولاً واسطه ها محصول به صورت عمده خریداری می کنند و مصرف کننده اصلی محصول را به صورت جزئی خریداری می کند. ‌‌‌‌‌‌‌‌

بسته بندی و یا فله ای بودن کشمش پلویی قزوین در تعیین قیمت آن تاثیر دارد به طور کلی محصولاتی که به صورت بسته بندی شده به خریداران عرضه می شوند دارای قیمت بیشتری هستند.

می‌ توان نتیجه گرفت که قیمت این محصول به صورت بسته بندی شده اندکی بیشتر از قیمت خرید آن به صورت فله ای می باشد اما بهتر است که آن را به صورت بسته بندی شده خریداری کرد.

چرا که از نظر بهداشتی سالم تر است و اطلاعات خوب و مفیدی در مورد تاریخ تولید، تاریخ انقضا و … روی بسته بندی محصول درج می شود.

کشمش پلویی قزوین دارای خواص بسیار زیادی است و مصرف مستمر و طولانی مدت آن در افزایش سلامتی و طول عمر انسان تاثیر بسیار زیادی دارد؛ برای آشنایی بیشتر شما با خواص این محصول برخی از فواید آن را برای شما شرح می دهیم.

درمان کم خونی: یکی از مهمترین فواید کشمش پلویی قزوین که می‌ توان به آن اشاره کرد درمان بیماری کم خونی می باشد.

حتما می دانید که یکی از عوامل مهمی که باعث کم خونی انسان می شود کمبود آهن می باشد و باید گفت که این محصول حاوی مقادیر بسیار خوبی از ماده موثره آهن است و به همین دلیل در درمان بیماری کم خونی دارای تاثیر بسیار خوبی می باشد.

درمان بیماری یبوست: کشمش حاوی مقادیر بسیار خوبی از ماده مفیدی به نام فیبر می باشد و به همین دلیل در درمان بیماری یبوست تاثیر گذار است.

چرا که فیبر باعث می شود که آب بیشتری توسط روده جذب شود و در نتیجه از سفت شدن مدفوع جلوگیری کرده و به درمان یبوست کمک می کند.

جلوگیری از بروز انواع امراض و بیماریها: از آنجایی که کشمش پلویی قزوین حاوی مقادیر بسیار خوبی از آنتی اکسیدان است از بروز انواع بیماریها پیشگیری می کند.

چرا که آنتی اکسیدان می تواند رادیکالهای آزاد و مضری که در نتیجه عواملی مانند آلودگی هوا و غذای ناسالم وارد بدن شده اند را از بین ببرد و با این کار به پاکسازی بدن کمک کند.

تحقیقات دانشمندان ثابت کرده است که آنتی اکسیدان می تواند که سیستم ایمنی انسان را قوی تر کند و در نتیجه از بروز بیماریهایی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی پیشگیری می کند گفته می شود که آنتی اکسیدان می تواند از بروز انواع سرطان نیز جلوگیری کند.

از دیگر فواید کشمش پلویی قزوین که به اختصار میتوان با آن اشاره کرد شامل این موارد می باشد:

کاهش سطح چربی خون، کمک به درمان بیماری دیابت، کمک به کاهش وزن و لاغری، افزایش سلامت قلب، افزایش سلامت کبد، افزایش سلامت مغز، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و … است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما