قیمت کشمش هسته دار در بسته بندی و وزن های مختلف

با خشک کردن حبه های درشت انگور سیاه کشمش هسته دار به دست می آید و به همین دلیل این نوع کشمش از سایر نمونه ها درشت تر است و قیمت کشمش هسته دار در بسته بندی و وزن های مختلف به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله بررسی می شود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

قیمت کشمش هسته دار در بسته بندی و وزن های مختلف

قیمت کشمش هسته دار

قیمت کشمش هسته دار کشمش یکی از پر مصرف ترین خشکبارهاست که از میوه خشک شده انگور تهیه می شود و با توجه به انگوری که برای تولید آن استفاده می شود، به دو نوع هسته دار و بدون هسته تقسیم می شود،علاوه بر کشمش هسته دار که بسیار مغذی است کشمش تیزابی، کشمش آفتابی، کشمش طلایی، کشمش مویز، کشمش سبز، کشمش ملایری، کشمش سلطانی، کشمش کاشمری و کشمش پلویی انواع مختلف کشمش هستند و متداول ترین روشهای خشک کردن آن عبارتند از ; آفتاب خشک، سایه خشک، روش تیزابی و روش صنعتی که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

طرز تهیه کشمش هسته دار

در ابتدا باید انگورها را با دقت پاک کرده به این صورت که دانه های پلاسیده و خراب و کپک زده را جدا کرده و دور بریزیم، اگر دانه های گندیده و معیوب را جدا نکنیم بعد از خشک شدن بیشتر دیده می شوند و از کیفیت کشمش به شدت کاسته می شود و اثر نامطلوبی روی طعم و مزه آن داشته و ظاهر کشمش را تحت تاثیر قرار میدهد، بعد از شستن و ضد عفونی کردن خوشه های ریز را از وسط ساقه جدا کرده و در یک سبد آبکشی کنید و بهتر است از ظرفی استفاده شود که هوا به راحتی درون آن جریان داشته سپس آن را در مقابل آفتاب قرار داده و یا می توان از طناب آویزان کرد، در این روش که آفتاب خشک نامیده می شود با توجه به رطوبت هوا و شدت نور خورشید چند روز بعد کشمش ها آماده می شود.

برای جلوگیری از خشک شدن بیش از حد دانه های انگور بهتر است کمی رطوبت داشته و قبل از خشک شدن کامل آنها را جمع آوری کرده و در جای مناسب قرار دهید.

چنانچه بخواهید به روش سایه خشک کشمش هسته دار را تهیه کنید باید دور از نور آفتاب و جایی که گردش هوا به خوبی جریان داشته باشد انگورها را آویزان کنید تا خشک شوند که معمولا تا دو ماه طول می کشد، مزیت این روش آن است که نسبت به روش قبلی کمتر در معرض آلودگی و گرد وغبار قرار می گیرند.

آفتاب خشک و سایه خشک از روشهای سنتی تهیه کشمش هسته دار می باشد و تقریبا رو به منسوخ شدن می رود که به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی و حفظ اکثر ویتامینها و خواص انگور از روشهای مناسب تهیه آن محسوب می شود هر چند که معایبی نیز دارند مانند اینکه حشرات به راحتی در این روشها روی میوه تخم گذاری کرده و آن را آلوده میکنند و همچنین در معرض گرد و خاک نیز قرار می گیرند.

در روش تیزابی کشمش با استفاده از محلول اسید به دست می آید و رنگ این نوع کشمشها سبز متمایل به زرد است و زمان آماده شدن آن بسیار کوتاه است و بعد از خشک شدن نرم هستند و روش مناسبی برای تولید نیست زیرا برای سلامتی لنسان مضر است.

بهترین روش خشک کردن انگور و تولید کشمش هسته دار استفاده از دستگاه خشک کن انگور است، در این روش که رو به گسترش است انگور به دور از آلودگی خشک می شود و مقادیر بالا در سرعت کمی آماده شده و فضای چندانی را نمی گیرد.

خواص کشمش هسته دار

کشمش هسته دار که به آن کشمش دانه دار نیز گفته می شود یکی از مفید ترین میوه هاست که نسبت به میوه تازه آن آنتی اکسیدان بیشتری دارد و به همین دلیل برای پیشگیری از انواع سرطان مفید بوده و به دلیل فیبر فراوانی که دارد جهت درمان یبوست توصیه می شود و اثر مثبتی روی عملکرد روده ها دارد، همچنین باعث کاهش چربی خون می گردد به این صورت که با از بین بردن کلسترول بد خون چربی خون را کاهش داده و تاثیر زیادی روی سلامتی بدن انسان دارد، اشتها آور و انرژی زا بوده و سموم بدن را دفع می کند و باعث پاکسازی بدن می شود، به دلیل دارا بودن آهن خونساز است و مقوی قلب و عروق بدن می باشد.

دانه های موجود در کشمش هسته دار غنی از کلسیم بوده که جهت رشد کودکان و جلوگیری از پوکی استخوان در سنین بالا و استحکام آن مفید است، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به دلیل فسفر بالایی که دارد برای تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر توصیه می شود، دارای ویتامین ای بوده که خود منجر به شادابی پوست و لطافت آن می گردد، چون ویتامین بی دارد برای آرامش و سیستم عصبی تجویز می شود.

انگور باعث کاهش قند خون است و چون کشمش آن حاوی تمامی خواص انگور تازه و حتی بیشتر از آن می باشد بهترین جایگزین قند است که همراه چای مصرف شده و نه تنها مضرات قند را ندارد بلکه بسیار خوشمزه و مقوی است، قند موجود در کشمش هسته دار از نوع فروکتوز است و جذب آن نیاز به انسولین ندارد و برای بیماران دیابتی مفید و بی خطر است و اکثر بیماران دیابتی از آن به جای انواع شیرینی جات استفاده می کنند و چون کالری بالایی دارد با مصرف به اندازه آن انرژی لازم جهت فعالیت روزانه تامین می شود و به ورزشکاران نیز توصیه اکید می شود که آن را در برنامه غذایی خود قرغر داده و به صورت روزانه استفاده کنند.

موارد مصرف کشمش هسته دار

مصرف کشمش در طب سنتی بسیار توصیه شده است، انواع کوکی ها که شیرینی سنتی برخی از مناطق کشور است با استفاده از این نوع کشمش تهیه می شود و کشمش هسته دار همراه با ماست و سالاد مصرف می شود و یکی از خوشمزه ترین آجیلهاست که به عنوان میان وعده نیز استفاده می شود و مورد علاقه کودکان می باشد.

قیمت کشمش هسته دار در بسته بندی و وزن های مختلف با توجه به مقدار مورد نیاز متفاوت بوده و بهترین روش خرید سفارش از طریق وبسایت است که به دلیل حذف واسطه ها قیمت آن بسیار مناسبتر برای مشتری در می آید و در کمترین زمان ممکن به سراسر کشور ارسال میگردد تا در اسرع وقت به دست خریداران محترم برسد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما