کشمش پلویی قرمز به صورت بی دانه با بهترین کیفیت

در میان اقسام گوناگون خشکبار به نظر می رسد که کشمش جایگاه ویژه ای دارد، این محصول از خشک کردن دانه انگور به دست می آید و بسیار متنوع می باشد، یکی از مهم ترین ارقام کشمش، کشمش پلویی قرمز به صورت بی دانه است که با بهترین کیفیت تولید و عرضه می گردد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

کشمش پلویی قرمز  به صورت بی دانه با بهترین کیفیت

کشمش پلویی قرمز

کشمش پلویی قرمز خشک کردن دانه های تازه میوه انگور با کمک نور و گرمای طبیعی خورشید از زمانهای قدیم نزد پیشینیان ما رواج داشته است، امروزه نیز میزان تولید و مصرف انواع کشمش بسیار بالا می باشد اما همان طور که می دانیم در این میان کشمش پلویی قرمز جایگاه ویژه ای دارد.

ارقام مختلف کشمش را بر حسب نوع انگور استفاده شده، روش تولید، رنگ، طعم و سایر ویژگیهای مشابه طبقه بندی می کنند اما به طور کلی اقسام گوناگون این محصول را می توان به سه گروه کشمش پلویی آفتابی، کشمش تیزابی و کشمش زرد طلایی تقسیم نمود.

شایان ذکر است که کشمش پلویی قرمز همان کشمش آفتابی یا آفتاب خشک می باشد که به نوبه خود انواع مختلفی دارد و ممکن است، ریز، درشت، بی دانه یا با هسته باشد اما به طور کلی کشمشهای پلویی قرمز از نظر اندازه ریز تا متوسط می باشند، طعمی نسبتاً شیرین دارند، همچنین معمولاً به صورت بدون هسته یا همراه با دانه های بسیار زیر موجود هستند.

ناگفته نماند که کشمش پلویی با استفاده از انواع مختلف انگور تهیه می شود اما بهترین ارقام این محصول آنهایی هستند که از انگورهای دانه ریز شیرین و مرغوب به دست آمده اند.

روشهای مختلفی برای تولید کشمش پلویی قرمز وجود دارد، به طور معمول برای تهیه این ماده غذایی در ابتدا خوشه های انگور را به خوبی شستشو داده و دانه های میوه را از خوشه آن جدا می کنند، در مرحله آماده سازی و شستن انگور باید دانه های له شده، خراب و دارای لک دور انداخته شوند، پس از طی این مرحله می توان انگورها را بر روی توری یا پارچه تمیز و در معرض تابش نور خورشید قرار داد، مدت زمان لازم برای خشک شدن انگورها به دمای هوا بستگی دارد اما به طور معمول پروسه تولید کشمش آفتابی به روش ارگانیک بیش از دو هفته طول می کشد.

کشمش پلویی کاربرد زیادی در آشپزی دارد، علاوه بر کشمش پلو، برای تهیه برخی سالادها نیز از کشمش قرمز استفاده می کنند، همچنین در برخی نقاط کشور، کشمش پلویی بخش جدایی ناپذیر خوراک بلغور پخته به شمار می رود، علاوه بر این گاهی اوقات برای مزه دار کردن برخی خورراکهای خاص از کشمش استفاده می کنند، به عنوان مثال ترکیب مرغ پخته ریش ریش با زرشک و کشمش فوق العاده خوشمزه می باشد.

علاوه بر انواع غذاها از کشمش پلویی قرمز برای تهیه اقسام گوناگون کیک و شیرینی نیز استفاده می کنند، اضافه کردن کشمش به کیک یا کلوچه نه تنها میزان مصرف شکر و شیرین کننده های مصنوعی را کاهش می دهد، بلکه باعث می شود که ماده خوراکی مغذی تر و خوشمزه تر باشد.

سوای از آنچه در بالا بیان شد، کشمش قرمز به تنهایی یک ماده خوراکی سالم و مقوی محسوب می شود و می توان به عنوان میان وعده از آن استفاده کرد، البته مصرف کشمش در کنار گردو، بادام و سایر مغز دانه ها فوق العاده مفید خواهد بود، کشمش پلویی را می توان در وعده صبحانه، عصرانه یا همراه با چای مصرف کرد، همچنین گاهی اوقات کشمش قرمز را با سایر خشکبار مخلوط نموده و به عنوان آجیل شب یلدا یا عید نوروز استفاده می کنند.

به طور کلی انواع کشمش از جمله کشمش پلویی ارزش غذایی بالایی دارند و بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن را می توان در آنها پیدا کرد، به عنوان مثال کشمش قرمز آفتابی حاوی مقداری پروتئین، آهن، ویتامین آ، ویتامین بی و ویتامین دی است، همچنین کشمش منبع غنی پتاسیم و منیزم به شمار می رود، علاوه بر این املاحی مثل فسفر و کلسیم نیز در کشمش یافت می شوند.

کشمش پلویی سرشار از فیبر است و مصرف آن به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند، بنابراین می توان گفت که این ماده غذایی برای رفع مشکلاتی مثل یبوست مفید است، همچنین کشمش به هضم بهتر غذا کمک می کند.

شایان ذکر است که کشمش قرمز خاصیت آنتی اکسیدانی فوق العاده بالایی دارد، آنتی اکسیدانها ترکیبات بسیار مفیدی هستند که با رادیکالهای آزاد مبارزه می کنند، مقابله با رادیکالهای آزاد به معنای در امان نگه داشتن بدن از بیماریهای خطرناکی مثل سرطان است، همچنین آنتی اکسیدان موجود در کشمش به حفظ جوانی و زیبایی پوست کمک می کند و ضد پیری پوست است، به طور کلی ترکیبات آنتی اکسیدانی باعث تقویت سیستم ایمنی شده و سلولهای بدن را سالم نگه می دارند.

یکی از مهم ترین خواص کشمش پلویی کمک به تنظیم فشار خون می باشد، زیرا همان طور که گفتیم، این محصول حاوی مقدار قابل توجهی پتاسیم است، این ماده معدنی باعث کاهش فشار خون می شود، با توجه به این مسئله می توان گفت که مصرف کشمش برای پیشگیری از ناراحتیهای قلبی نیز مفید است.

بدون هیچ گونه تردیدی باید گفت که کشمش قرمز یکی از بهترین مواد غذایی برای پاکسازی کبد و دفع سموم آن می باشد، در نتیجه می توان گفت که کشمش از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می کند.

کشمش پلویی یکی از بهترین غذاهایی است که ورزشکاران در هنگام کوهنوردی به همراه خود می برند، زیرا این ماده غذایی دارای قند و کالری سالم می باشد و باعث افزایش سطح انرژی بدن می گردد، گفته می شود که هر 15 گرم کشمش قرمز آفتابی حدود 44 کالری انرژی دارد.

کمک به سلامت دندانها و لثه ها از دیگر خواص مهم کشمش پلویی قرمز است، چرا که کشمش خاصیت ضد میکروب و ضد باکتری دارد و با پلاکتهای دندانی مبارزه می کند، پلاکتها عامل اصلی پوسیدگی دندان به شمار می روند.

به احتمال زیاد شما نیز با هدف خرید کشمش قرمز پلویی بی دانه باکیفیت به سایت ما هدایت شده اید، مجموعه ما عرضه کننده بهترین ارقام کشمش می باشد، ما بیش از هر چیز به مرغوبیت محصولات خود توجه نموده و در عین حال تلاش می کنیم، کشمش را با مناسب ترین قیمت ممکن ارائه داده و از این طریق رضایت مشتریان را جلب کنیم، برای خرید کشمش مرغوب با قیمت مناسب می توانید از پلهای ارتباطی موجود در سایت کمک بگیرید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما