کشمش عسگری درجه یک با بالاترین میزان تقاضا و مصرف

کشمش در گروه خشکبار قرار می گیرد و در بین انواع خشکبار، بالاترین میزان تقاضا را دارد. کشمش ها از انواع مختلفی برخوردار هستند و توسط رنگ، شکل، مزه و اندازه از هم شناخته می شوند. کشمش عسگری درجه یک و اعلا در بین مردم مصرف خیلی بالایی دارد. در ادامه شما را با خواص و فواید این کشمش خوشمزه آشنا می کنیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

کشمش عسگری درجه یک با بالاترین میزان تقاضا و مصرف

کشمش عسگری درجه یک

کشمش عسگری درجه یک همانطور که می دانید کشمش عسگری از انگور عسگری تهیه می شود. از این محصول می توان به عنوان میان وعده با ارزش و مقوی استفاده کرد. حقیقتاً زمانی که این میوه خشک می شود، ارزش غذایی آن افزایش پیدا می کند و منبع بزرگی از گروه ویتامین ب، سی، منیزیم، پتاسیم، آهن و فیبر می باشد.

مزه کشمش عسگری درجه یک شیرین و خوشمزه می باشد و از قند های طبیعی غنی شده است. در این مطلب به خواص کشمش عسگری درجه یک می پردازیم، زیرا این محصول بسیار مغذی است و فواید بیشماری برای بدن دارد. کشمش عسگری از دو نوع انگور عسگری دارای هسته و فاقد هسته تهیه می شود که از نوع بدون هسته رایج تر است.

این نوع کشمش به وفور در ایران وجود دارد. شکل این محصول نازک است و قد آن حدود ۲ الی ۳ سانتی متر می باشد. طعم این کشمش به طعم انگور تازه شباهت دارد و شیرین است به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. کشمش عسگری درجه یک در دو رنگ طلایی و سبز می باشد. فرق رنگ آن ها به دلیل استفاده از گاز دی اکسید گوگرد می باشد که موجب تغییر رنگ کشمش به طلایی می شود.

نصف فنجان از کشمش عسگری تقریباً دارای ۲۱۷ کالری و ۴۷ گرم قند می باشد. به خاطر همین کشمش عسگری جزء خشکبار کم قند یا کم کالری شناخته نمی شود. شاید برایتان جالب باشد که از کشمش عسگری به عنوان آب نبات طبیعت شناخته می شود. باید توجه کنید که به چه اندازه کشمش می خورید، در غیر این صورت موجب چاقی افراطی می شود و دلیل چاقی نیز قند و کالری بالا می باشد. پس در خوردن کشمش افراط نکرده و میزان آن را کنترل کنید.

شما کشمش عسگری را در بسته بندی های کوچک یا کارتونی یا حتی فله ای می توانید خریداری کنید.

کشمش عسگری دارای کربوهیدرات های مورد نیاز بدن می باشد که با مصرف آن به عملکرد صحیح بدن کمک می کند. این محصول برای ورزشکاران استقامتی بسیار عالی می باشد و در عملکرد ورزشکاران که درگیر تمرینات استقامتی هستند، موثر واقع شده است.

محصول نام برده شده حاوی مقدار زیادی فیبر می باشد. فیبر موجب سیر ماندن می شود و برای کسانی که برای کاهش وزن تلاش می کنند، مفید می باشد به شرطی که در خوردن آن افراط نشود، در این صورت بر عکس عمل می کند. فیبر برای عملکرد دستگاه گوارش ضروری است.

فیبر مشکل یبوست را حل می کند. این کشمش ۱۰ درصد از نیاز روزانه بدن برای فیبر را تامین می کند. در نصف فنجان کشمش ۳.۳ گرم فیبر وجود دارد. فیبر موجود در این کشمش در سطح کلسترول نیز نقش دارد و به کاهش کلسترول مضر بسیار مناسب و تاثیرگذار می باشد.

کشمش عسگری غنی از آهن است، در نصف فنجان از این خشکبار حدود ۱.۳ میلی گرم آهن وجود دارد که نیاز بدن برای آهن را در تمامی افراد تامین می کند. وجود آهن برای گلبول های قرمز ضروری است و به حمل اکسیژن به تمام سلول های بدن کمک می کند و بی حالی را درمان می کند.

میزان کلسیمی که در این کشمش وجود دارد ۴ درصد از نیاز روزانه هر کس را تامین می کند. همانطور که میدانید کلسیم برای تکامل استخوان ها و مقاومت استخوان ها ضروری است. همینطور کلسیم موجب دندان های قوی و سالم می شود. در هر نصف فنجان کشمش تقریبا ۴۵ میلی گرم کلسیم وجود دارد.

محصول نام برده شده یک میان وعده فوق العاده برای زنان یائسه می باشد. زیرا در زمان یائسگی استخوان ها کلسیم را از دست می دهند و موجب پوکی استخوان می شوند.

یک عنصر کمیاب نیز به نام بور، در کشمش عسگری وجود دارد، این عنصر با ویتامین کلسیم و ویتامین دی کار می کند تا مفاصل و استخوان ها سالم و سلامت بمانند. پس در درمان پوکی استخوان نیز نقش دارد.

کشمش عسگری سرشار از آنتی اکسیدان می باشد زیرا این محصول غنی از مواد شیمیایی طبیعی به اسم فیتونوترینت ها مثل پلی فنول ها و فنل ها می باشد. این نوع مواد مغذی آنتی اکسیدان شناخته شده اند. موادی که به حذف رادیکال های آزاد موجود در خون کمک می کنند، آنتی اکسیدان ها هستند و همینطور از آسیب به دی ان ای و سلول ها پیشگیری می کند. این کار موجب به پیشگیری بیماری هایی از جمله سرطان، بیماری قلبی و سکته می شود.

کشمش عسگری دارای مواد گیاهی می باشد که دندان ها و لثه ها را تقویت می کند و سالم نگه می دارد. فیتوکمیکال هایی که در کشمش وجود دارد مثل اسید لینولئیک، اسید لینولنیک و اسید اولئانولیک که با باکتری هایی که در دهان وجود دارد و روی دندان حفره ایجاد می کند، مقابله می کنند.

خوردن کشمش به جای خوراکی های شیرین حاوی قند مصنوعی می تواند سلامت دندان های شما را تضمین کند و لبخند زیباتری هدیه کند.

کشمش عسگری به دو صورت طبیعی و با استفاده از اسید سیتریک خشک می شوند. اسید سیتریک ماده ای است که موجب خشک شدن زودتر کشمش ها می شود. این ماده شیمیایی بسیار مضر است و سلامتی بدن را تهدید می کند و موجب دچار انسان به سرطان و بیماری های خطرناک می شود. از اسید سیتریک برای مراقبت و جلوگیری از فساد کشمش و ماندگاری بیشتر آن می شود.

خطرناک بودن اسید سیتریک به این صورت است که این ماده می تواند با نیتریت و نیتروزامین در داخل هموگلوبین خون انسان مخلوط شود و ترکیب آن موجب ظهور بیماری های خطرناکی از جمله سرطان خون می شود. کشمشی که با اسید سیتریک خشک شده باشد به رنگ زرد تیره می باشد.

توصیه ی ما به شما این است که همواره از کشمش های ارگانیک و درجه یک خریداری کنید تا از فواید آن بهره مند شوید. همیشه از برند های معتبر خریداری کنید. تا خیالتان از سالم بودن محصول راحت باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما