قیمت کشمش عسگری در نمونه های تولید شده داخلی و صادراتی

یکی از بهترین مواد خوراکی کشمش است که قیمت کشمش عسگری به عوامل متعددی بستگی دارد همچنین این محصول در نمونه های تولید شده داخلی و صادراتی مرغوبیت بالایی دارد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

قیمت کشمش عسگری در نمونه های تولید شده داخلی و صادراتی

قیمت کشمش عسگری

قیمت کشمش عسگری کشمش حاصل خشک شدن میوه ی انگور است و مزیتهای بسیاری دارد با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب شما را با خواص و ویژگی کشمش آشنا کنیم و همچنین قیمت کشمش عسکری را بررسی کنیم.

یکی از انواع متفاوت کشمش، نوع کشمش عسگری است که در برخی از مناطق تولید کننده انگور همچون تاکستان در استان قزوین و ملایر در استان همدان تولید می شود.

امروزه کشمش به راحتی در دسترس می باشد و تقریبا در تمامی فروشگاه ها موجود است به علاوه کشمش به خاطر متنوع بودن انگورها و تفاوت روشهای خشک کردن به چهار نوع:

  1. کشمش آفتاب خشک
  2. کشمش پلویی
  3. کشمش طلایی یا تیزآبی
  4. مویز تقسیم می شود.

این محصول ویژه خواص بسیاری دارد و در دسته بندی آجیلها و خشکبار قرار می گیرد به علاوه در دو نوع بدون هسته و با هسته نیز تولید می شود.

این نوع کشمش طعم شیرینی دارد و بسیار خوشمزه است و به سه روش آفتابی، سایه خشک و تیز آبی تولید می گردد که نوع کشمش آفتابی و سایه خشک به دلیل طبیعی بودن و عاری از مواد شیمیایی طرفداران بیشتری دارد همچنین انواع متفاوت کشمش عسگری در تهیه ی پلو، دسر، کیک و غیره استفاده می شود.

همان طور که مطلع هستید کشمش عسگری از انگور عسگری به دست می آید و به هر میزان که انگور کیفیت بالاتری داشته باشد کشمش حاصل از آن نیز مرغوب تر است به علاوه درخت انگور عسگری به صورت درختچه ای کوچک می باشد که برگهایی پهن و پنج قسمتی دارد و از برگهایش برای تهیه ی دلمه برگ انگور استفاده می کنند همچنین این نوع انگور رنگی سبز روشن متمایل به زرد دارد و دارای دانه هایی به شکل گرد و تخم مرغی می باشد و معمولا به دلیل بافت نرم و ظریفی انگور عسگری آن را به کشمش تبدیل می کنند که هم کاربرد فراوان و ماندگاری بالایی دارد و هم تمامی خواص انگور را حفظ می کند.

کشمش عسگری به دو صورت بسته بندی در سایزهای متفاوت و فله ای بسته بندی و عرضه می شود و قیمت آن به عوامل متعددی چون روش پرورش و تولید انگور و فرآیند تبدیل آن به کشمش همچنین میزان عرضه و تقاضا در بازار بستگی دارد.

کشور ایران یکی از برترین تولید کنندگان کشمش است که این محصول را به کشورهای مختلف همسایه و کشورهای اروپایی و آمریکایی صادر می کند لازم به ذکر است که صادرات کشمش یکی از بهترین محصولات ارز آوری و ایجاد رونق اقتصادی در داخل کشور است همچنین صادرات کشمش عسگری به صورت فله ای مزایا و سود آوری بیشتری دارد زیرا کشمش فله ای دارای ضایعاتی است که می تواند به عنوان غذای زنبور یا دام مورد استفاده قرار بگیرد.

خواص و مزیتهای بیشمار انگور و کشمش عسگری بر کسی پوشیده نیست و قصد داریم در ادامه مطلب برخی از خواص کشمش را بیان کنیم.

کشمش دارای کالری و انرژی زایی بالایی می باشد و به عنوان میان وعده خوراکی ارزشمند محسوب می شود طبع این ماده غذایی گرم و تر است و بسیار مناسب افراد سرد مزاج می باشد.

به دلیل داشتن قند طبیعی کشمش می تواند جایگزین مناسبی برای قند و شیرینیهای مصنوعی باشد و افزودن کشمش به لیست رژیم غذایی روزانه نه تنها هیچ گونه تاثیرات منفی ندارد بلکه می تواند بسیار مفید باشد و مواد مغذی بسیاری را به بدن برساند.

کشمش منبعی سرشار از مواد مغذی می باشد یک چهارم فنجان از این خشکبار خوشمزه حدود 108 کالری انرژی دارد به علاوه نیروگاهی از منابع آهن، پتاسیم، مس، منگنز و ویتامین B6 می باشد.

بر اساس مطالعات انجام شده در خصوص فواید کشمش این ماده خوراکی خوشمزه ترکیباتی در خود دارد که موجب کاهش قند و فشار خون می شودو احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش می دهدهمچنین مقدار فیبری که در کشمش وجود داردموجب کاهش فشار قلب و کلسترول بد خون می شود.

سطح پایین پتاسیم سبب فشار خون بالا می شود و رابطه ای مستقیم با بروز بیماریهای قلبی و سکته دارد بنابراین از آنجا که کشمش منبع خوبی از پتاسیم است شما می توانیدبا مصرف پتاسیم از ایجاد این بیماریها جلوگیری کنید.

در قیاس با انواع میوه های خشک میزان آنتی اکسیداندر کشمش بسیار بیشتر است حتی کشمش خشک شده آنتی اکسیدان و خواص بیشتری نسبت به انگور تازه دارد آنتی اکسیدان با مبارزه با رادیکالهای آزاد از بروز سرطان جلوگیری می کند و مانع پیری می شود.

فیبر موجود در کشمش موجب افزایش دستگاه گوارش می شود و از ایجاد سرطان روده بزرگ و یبوست پیشگیری می کندهمچنین کشمش با داشتن مواد پری بیوتیک موجب رشد باکتریهای مفید در روده می شود و مشکلات معده را رفع می کند.

کبد عضو مهمی در بدن می باشد این ارگان بدن وظیفه حذف سموم را برعهده دارد که بر اثر مصرف مواد ناسالم در بدن افزایش یافته است بیوفلانووئیدهای موجود در کشمش با پاک سازی خون و سم زدایی بدن به عملکرد بهتر کبد در پاک سازی و حذف سموم و درمان بیماریهای کبدی کمک می کند.

کشمش حاوی آهن کافی و ویتامین B6 می باشد که مانع فقر آهن و کم خونی می شود به علاوه مس موجود در کشمش به افزایش تولید گلبولهای سفید کمک می کند.

در دنیای پر خطر امروزی و سبکهای متفاوت زندگی تقویت سیستم ایمنی بدن از اهمیت ویژه ای برخوردار است کشمش با داشتن خواص ضد باکتریایی، ضد ویروس و ضد قارچی و داشتن املاح مفید معدنی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

حال با گفتن بخشی از خواص بینظیر کشمش مصرف آن به طور روزانه عملکردی هوشمندانه می باشد و موجب رشد کودکان و نوجوانان می شود.

مراکز زیادی در سطح کشور اقدام به تولید و عرضه کشمش عسگری می نمایند که یکی از بهترین مراکز، مرکز تولیدی ما می باشد که با عرضه با کیفیت ترین کشمش عسگری تازه، مرغوب و بهداشتی تهیه شده از انگورهای با کیفیت موجب خوش نامی و جلب رضایت مشتریان بسیاری شده است.

چنانچه قصد خرید کشمش عسگری را دارید می توانید با مراجعه به سایت و از طریق درگاه های اینترنتی و شماره تلفن با مشاوران مرکز ارتباط برقرار کرده و سفارشات خود را به ثپت برسانید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما