طرز تهیه کشمش آفتابی خانگی تازه و خوشمزه در خانه

طرز تهیه کشمش آفتابی خانگی تازه و خوشمزه در خانه، بسیار آسان است. و ما می‌توانیم این خوراکی پرخاصیت را در کمترین زمان ممکن تهیه نماییم برای فراهم سازی این کالا باید از انگور های تازه و بدون هسته استفاده کنیم تا بتوانیم کشمش سالم گ را در اختیار داشته باشیم دوستان اگر تصمیم دارید میوه کشمش را در منزل تولید کنید به شما پیشنهاد می کنیم تا آخر این مقاله در کنار ما بمانید. تا دستورالعمل ها را خیلی جامع و کامل در اختیار شما قرار دهیم.

طرز تهیه کشمش آفتابی خانگی تازه و خوشمزه در خانه

طرز تهیه کشمش آفتابی خانگی

طرز تهیه کشمش آفتابی خانگی کشمش، یکی از خشکبار های خوشمزه و محبوب تابستانی است که طرفداران زیادی دارد. این کالا از نظر شکل ظاهری و سایز بسیار متنوع هستند ودر رنگ های متنوعی پرورش داده می شوند. برخی از آنها طعم شیرین و درشت و ریز هستند. علاقمندان می توانند انواع کشمش ها را خشک کرده و در زمستان هم از خواص بی نظیر این میوه تابستانی بهره ببرند.

کشمش، ماندگاری زیادی داشته و درصورت نگهداری درست می توان بقیه ی فصول سال از آن استفاده نمود. طرز تهیه کشمش آفتابی خانگی، در خانه نیاز به تکنیک های خاصی دارد که در این بخش از رازهای آن را برای شما برملا می کنیم.

تولید این کالای بی نظیر و پرطرفدار از زمینه انگور تازه و ارگانیک است حال به توضیحات تهیه آن می پردازیم در نظر داشته باشید کشمش به صورت خانگی به چندین روش انجام می‌شود. که برای شما در ادامه مطلب بیان می نماییم. این طرز تهیه کشمش بسیار آسان است.

می توانید آن را در منزل امتحان کنید. فقط نیاز است از محیط هایی گردش هوا در آن جریان دارد استفاده کنید. انگور ها، اگرچه آبدار هستند، اما به راحتی در معرض نور مستقیم خورشید خشک می شوند، به شرطی که هوا را در گردش نگه دارید. از آنجایی که آنها گوشتی و آبدار هستند، ممکن است کمی چالش برانگیز باشند.

آنها باید به سرعت خشک شوند تا از ایجاد کپک روی سطح آن ها جلوگیری شود. می توانید این مراحل را دنبال کنید و موفقیت شما در تهیه کشمش تضمین شده خواهد بود: قبل از شروع مطمئن شوید که میوه انگور شما بدون آسیب و پوسیدگی هستند. انگور ها را در آب سرد بشویید تا میکروب ها، آلودگی ها و گرد و غبار آن ها از بین برود.

انگور را در آبکش کنید تا آب آن کاملا خارج شود سپس انگور ها را در یک لایه روی سینی یا پارچه تمیز قرار دهید و برای پهن کردن آن ها جای درست و مناسبی را که از بروز گرد و خاک دور باشد انتخاب کنید، از گردش هوا در اطراف انگور ها اطمینان حاصل کنید.

بهتر است از خشک کردن آنها بر روی زمین خودداری کنید. انگور ها را پس از مدتی زیر و رو کرده آن را کمی با احتیاط ماساژ دهید تا چسبندگی آن ها از بین برود. چند روز صبر کنید تا کشمش ها کاملا خشک شوند. قرار دادن انگور ها در آفتاب باید تا زمانی ادامه یابد که کشمش انعطاف پذیر، اما سفت شده باشند. و هیچ رطوبت ی در آن ها مشاهده نشود.

تا هنگامی که وقتی آنها را فشار می دهید، احساس له شدگی حس نکنید. آنها نباید چسبنده باشند. رنگ آنها نیز ممکن است کمی تغییر کند. پس از اتمام کار و محصول را از روی سینی و یا پارچه جمع آوری کنید‌ و آن را در سبد های پلاستیکی قرار دهید و تا چوب های ریز و کوچک از آن ها جدا شود و کشمش کاملا بوجاری و بدون چوب به نظر رسد.

پس از اتمام این مراحل آن‌ها را در یک ظرف شیشه‌ای و یا کارتون مخصوص نگهداری کشمش قرار دهید و درب ببندید تا گرد و غبار و حشرات مانند مورچه و پشه به داخل کشمش ها سرایت نکنند و همچنین نفوذ رطوبت جلوگیری شود. در جای خشک و خنک نگهداری کنید. شما می توانید با این روش آن ها تا یک سال نگهداری کنید.

کشمش، ارزش غذایی بالایی دارد و تهیه آن در منزل خیلی راحت و بدون زحمت انجام می‌شود و همه ما در صورت تمایل می توانیم با فراهم کردن بهترین انگور تازه کشمش خوب و عالی را در اختیار داشته باشیم توجه داشته باشید هنگام خشک کردن از هیچ مواد نگهدارنده ای استفاده نکنید‌ اجازه دهید تا محصول شما به کمک نور خورشید و به صورت طبیعی خشک گردد.

طرز تهیه کشمش آفتابی تازه و خوشمزه

طرز تهیه کشمش آفتابی تازه و خوشمزه همانطور در سطح بالا بیان شده برای تهیه کشمش ابتدا باید از کیفیت و مرغوبیت انگور مطمعین شویم چرا‌ که اگر انگور پلاسیده و کپک زدگی داشته باشد ممکن است کشمش طعم تلخی را در دهان ما ایجاد کنند و حتی ممکن است سلامتی ما را به خطر بیندازد. کشمش از بهترین تنقلات فصل زمستان می باشد طعم شیرین آن را همه ما دوست داریم.

تهیه این خوراکی بی نظیر و پر خاصیت برای هر از ما فرصت بسیار خوبی است و ما می‌توانیم آن را در خانه به راحتی و با امکانات کم فراهم نماییم. طرز تهیه کشمش آفتابی تازه و خوشمزه اینگونه می باشد که شما باید پس از شستن انگورها کمی روغن کشمش را در اب تمیز قرار دهید و خوب هم بزنید تا روغن در آب حل شود سپس انگور را با سبد پلاستیکی در اب روغنی بخیسانید.

اجازه دهید تا چند دقیقه در آب بماند و سپس آن را از خارج کنید و کنار بگذارید تا آب کاملآ از انگور ها خارج گردد توجه داشته باشید روغن انگور طعم کشمش را شیرین می‌کند و مانع آفت زدگی آن در زمان خشک بودن می شود زمانی که مطمعین شدید که انگور ها هیچ گونه آب در آن قرار ندارد سریعاً آن را بر روی پارچه در معرض نور خورشید قرار دهید.

پس از آن با کف دست به آرامی انگورها را به گونه ای که آفتاب به خوبی به داخل آن ها نفوذ کنند پهن کنید و روی محصول را با طوری پارچه ای بپوشانید تا گرد و خاک و مگس و پشه ها نتوانند به آن ها سرایت کنند.

بعد از چند روز که خشک شد شما می‌توانید کشمش را جمع آوری نمایید در کیسه های نخی و یا ظروف شیشه ای بسته بندی کنید و جای خشک و خنک نگهداری نمایید. اگه اقدامات لازم را برای خشک کردن کشمش به عمل آورید شما می‌توانید بهترین و مرغوبترین نوع این تنقلات بی نظیر و خوشمزه را در اختیار داشته باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما