خواص کشمش سیاه در بارداری

خواص کشمش سیاه در بارداری، به دلیل طبع گرمی که دارد، بسیار زیاد است. بسیاری از بانوان دچار ضعفهای بسیار زیادی در دوران بارداری می شوند، که با مصرف این محصول می توانند تا حد زیادی جلوی این ضعفها را بگیرند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خواص کشمش سیاه در بارداری

خواص کشمش سیاه

خواص کشمش سیاه یکی از خواص کشمش سیاه جلوگیری از یبوست در دوران بارداری است، یبوست مشکلی است که بسیاری از بانوان به دلیل تغییرات هورمونی فراوان، در دوران بارداری با آن دست و پنجه نرم می کنند و سبب شکایت آنان به پزشک معالج می گردد.

برای جلوگیری از یبوست در دوران بارداری، باید کشمش سیاه را در مقداری آب خیسانده و سپس مصرف نمایید، کشمش سیاه سرشار از فیبر است و به همین جهت در بسیاری از موارد، برای درمان اسهال نیز از آن استفاده می گردد.

کشمش ها انواع مختلفی دارند، کشمش سیاه از خشک کردن انگورهای سیاه به دست می آید، کشمش های رایج در بازار، از طریق خشک کردن انگورهای سبز به دست می آیند، هر چند که خواص کشمشهای معمولی کم نیست ولی خواص کشمش سیاه یا مویز، چندین برابر کشمشهای معمولی است.

حتی خود مویز هم انواع مختلفی دارد، مویزهایی که از خشک کردن انگورهای شاهانه یا مجلسی و بی دانه به دست می آیند پر خاصیت تر هستند، نکته ی جالب توجه این است که این انگورها با خشک شدن و تبدیل شدن به مویز، علاوه بر حفظ خواص مفید خود، خواص بسیار بیشتری نیز پیدا می کنند.

بسیاری از پزشکان، مصرف مویز را برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر به بسیاری از بیماران خود توصیه می کنند، هم چنین مویز با کاهش غلظت خون، به افرادی که با مشکل غلظت خون مواجه هستند؛ کمک زیادی می کند.

به دلیل کمک این محصول به سیستم مغز و اعصاب افراد و کمک به یادگیری بهتر، خوب است که مصرف این محصول را در میان وعده ی دانش آموزان خود بگنجانیم تا آنان از اثرات خوب آن بهره مند شوند.

از طرفی، بسیاری از دانش آموزان از داشتن استرس قبل از رفتن به مدرسه، شکایت می کنند، مصرف چند عدد کشمش سیاه می تواند در کاهش این استرسها کمک کننده باشد.

امروزه بسیاری از مواد غذایی مورد مصرف خانوارها، طبع بسیار سردی دارند و تقریبا محصولاتی با طبع گرم، کمتر در سبد غذایی خانوارها جای دارند، کشمش سیاه محصولی با طبع گرم است که سبب گرمی در تمامی بدن می شود.

امروزه بسیاری از اطبای طب سنتی به این نتیجه رسیده اند که دلیل ابتلای افراد به بسیاری از بیماریها، سردی بالای بدن آن اشخاص می باشد؛ بنابراین ما باید مصرف محصولات با طبع گرم را جایگزین محصولات با طبع سرد، که بسیار سبب ضرر به بدن انسان می شوند، نماییم.

یک ورزشکار، به میزان زیادی از انرژی نیاز دارد، به همین جهت بسیاری از ورزشکاران با مصرف این ماده ی غذایی، علاوه بر بدست آوردن وزن ایده آل خود، میزان انرژی مورد نیاز خود را تامین می نمایند.

کشمش سیاه تا حد زیادی به جذب پروتئین ها و مواد معدنی در بدن کمک می کند.

وجود رادیکال های آزاد در بدن بسیار مضر است، زیرا این رادیکال های آزاد، خطر ابتلای اشخاص به انواع سرطان ها را افزایش می دهند، کشمش سیاه، سرشار از آنتی اکسیدان است که سبب از بین رفتن این رادیکال های آزاد در بدن می گردد.

حتما درباره ی متاستاز سلول های سرطانی شنیده اید، متاستاز به معنی سرایت سلول های سرطانی به قسمت های مختلف بدن می باشد، بسیاری از دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که مصرف کشمش سیاه، از سرعت پیشرفت سلول های سرطانی و متاستاز این سلولها می کاهد.

یکی از مزایای کشمش سیاه در این است که قند موجود در آن، از نوع فروکتوز است، فروکتوز برای جذب شدن در بدن، به انسولین نیاز ندارد، به همین جهت بسیاری از افرادی که به دیابت مبتلا هستند، درطول روز به همراه چای، بدون هیچ گونه نگرانی،چند عدد مویز میل می نمایند.

کشمش سیاه در بارداری

کشمش سیاه در بارداری مصرف کشمش سیاه در بارداری توسط افراد بسیار زیادی توصیه شده است.

بسیاری از خانم های باردار، در دوران بارداری خود، مشکل معده پیدا می کنند و امکان خوردن هر غذایی را ندارند، به خصوص غذاهای دیر هضم، سبب ایجاد درد و ناراحتی و حس تنگی نفس در آنان می گردد، به همین جهت به آنان توصیه می شود که از خوردنی های زود هضم استفاده کنند، کشمش سیاه از جمله خوراکی هایی است که به سرعت هضم شده و در عین حال، به سرعت انرژی از دست رفته در بدن زنان باردار را جبران می نماید.

برخی از خانم ها، در این دوران، تمایل به خوردن چیزهای شیرین پیدا می کنند، کشمش سیاه یک خوردنی بسیار مفید است که می تواند این میل را در خانمهای باردار کاهش دهد.

در برخی از موارد، خانمها در دوران بارداری اشتهای کاذبی دارند که با مصرف خوراکی های مضر علاوه بر آسیب رساندن به بدن خود، سبب چاقی در این دوران می شوند، با مصرف کشمش سیاه، می توان جلوی این اشتهای کاذب را گرفت و از افزایش بی رویه ی وزن در این دوران جلوگیری نمود.

به دلیل این که کشمش، سرشار از کلسیم و پتاسیم و فسفر است، تا حد زیادی به سلامت و رشد به موقع جنین کمک می نماید.

کشمش سرشاز از ویتامین گروه آ است و همان طور که می دانید ویتامین آ، برای تقویت بینایی بسیار مفید است، با مصرف کشمش سیاه در دوران بارداری می توانیم به سلامت بینایی جنین خود کمک زیادی نماییم.

بسیاری از بانوان از درد دندان و لثه ها در دوران بارداری شکایت می کنند، مصرف کشمش سیاه می تواند به کاهش این علایم و دردها کمک زیادی نماید.

برای جلوگیری از یبوست می توانید حدود ده عدد کشمش را به همراه شیر میکس نموده و تا دو الی سه شب قبل از خواب میل نمایید.

با وجود تمام خواص خوبی که برای مصرف کشمش سیاه در دوران بارداری ذکر کردیم، باید بگوییم که مصرف این محصول، باید در حد تعادل باشد؛ زیرا مصرف بیش از حد این محصول در دوران بارداری، می تواند سبب ابتلای فرد به دیابت در دوران باردای شود.

برای خریداری این محصول می توانید علاوه بر مراجعه ی حضوری، به آنلاین شاپهای مورد اطمینان، مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید. با این کار تا حد زیادی در زمان شما صرفه جویی می شود، البته این به شرطی است که از سلامت کشمش در خرید آنلاین اطمینان داشته باشید، بهتر است محصول خریداری شده، دارای ضمانت مرجوع باشد تا خیال خریدار از کیفیت محصول، راحت شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما