خرید کشمش پلویی درجه یک فله بدون واسطه از تولید کنندگان

کشمش میوه ی خشک شده ای است که از انگور به دست می آید. انگور را توسط نور و حرارت خورشید خشک می کنند. کشمش فواید زیادی برای سلامت بدن انسان دارد. کشمش پلویی یکی از انواع کشمش است برای خرید کشمش پلویی مرغوب تا انتهای این مقاله مارا همراهی کنید.

خرید کشمش پلویی درجه یک فله بدون واسطه از تولید کنندگان

خرید کشمش پلویی درجه یک فله

خرید کشمش پلویی درجه یک فله این میوه ی خشک شده سرشار از موادمعدنی و ویتامین هایی است که بدن انسان به آن ها نیاز دارد. کشمش انواع مختلفی دارد: 1_مویز طعم آن شیرین است. از انگور سیاه یا انگور شاهانی به دست می آید هسته دار است و قند بالایی دارد از فواید آن می توان به کاهش فشار خون کاهش ریزش موها و درمان کم خونی نام برد.کشمش سایه خشک به رنگ سبز است از انگور عسگری به دست می آید.کشمش آفتاب خشک هسته ندارد زیر نور آفتاب آن را خشک می کنندکه به آن کشمش پلویی نیز می گویند. رنگ آن قهوه ای است.کشمش تیزآبی یا قلمی به رنگ زرد کهربایی مایل به قهوه ای روشن است با دود گوگرد آن را خشک می کنند.

کشمش پلویی یکی از انواع خشکبار است که در کشور ما محبوبیت بسیار زیادی دارد. برای خرید کشمش پلویی درجه یک باید بدانید که کیفیت این محصول به انگور استفاده شده و نحوه خشک شدن آن بستگی دارد. اگر کشمش بعد از خشک شدن دارای گوشت باشد کیفیت خوبی دارد. بیشتر خریداران این محصول رستوران ها و قنادی ها هستند. هرچه این محصول تازه تر باشد باکیفت تر است و قیمت بالاتری دارد. که البته خرید کشمش به صورت فله ای بسیار مقرون به صرفه تر است.

اصلی ترین تفاوت کشمش هایی پلویی و معمولی در مصرف آن ها است. از کشمش پلویی برای پخت غذاها و شیرینی ها استفاده می شود. اما کشمش معمولی بیشتر برای مصرف روزانه است.

همان طور که قبلا گفتیم کشمش سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. منیزیم، کلسیم، سدیم، روی، پتاسیم، ویتامینc و ویتامینB از جمله این مواد هستند.

کشمش خواص زیادی برای سلامت بدن انسان دارد:

1_پیشگیری از سرطان: کشمش حاوی آنتی اکسیدان است که می تواند به کنترل و درمان سرطان کمک کند.

2_بالا بردن انرژی: کربوهیدرات و قند موجود در کشمش می تواند برای تامین انرژی بدن مفید باشد.

3_حافظه: کشمش می تواند برای تقویت حافظه نیز مفید باشد.

4_کاهش فشار خون: پتاسیم موجود در کشمش می تواند به کاهش فشار خون منجر شود.

5_افزایش وزن: فروکتوز و گلوکز موجود در کشمش به افزایش وزن کمک می کنند. از این رو کشمش محبوبیت زیادی در میان ورزشکاران دارد.

6_کم خونی: کشمش سرشار از آهن است که برای درمان کم خونی مفید است.

7_چشم: آنتی اکسیدان، ویتامین A و بتاکاروتن موجود در کشمش می تواند برای حفظ سلامت چشم مفید باشد.

8_زنان باردار و جنین: برای رشد جنین مفید است. تقویت کننده رحم است.

9_ضدتب: می تواند برای درمان تب مفید باشد.

10_گوارش:کشمش حاوی فیبر است و به هضم غذا کمک می کند. باعث بهبود عملکرد روده می شود

11_کبد چرب: می تواند با سم زدایی و پاک سازی خون به سلامت کبد کمک کند.

12_جلوگیری از پوسیدگی دندان: آنتی اکسیدان های موجود در کشمش از پوسیدگی دندان جلوگیری می کنند.

13_لاغری: با ایجاد حس سیری میزان مصرف کالری را کاهش می دهد.

14_پوست: جلوگیری از چین و چروک و پیری پوست،حفظ جوانی و طراوت پوست و پوست سالم از خواص دیگر کشمش هستند.

در کنار فواید بی نظیر کشمش مواردی وجود دارد که باید به آن ها دقت کنید: روزانه باید مقدار مشخصی کشمش مصرف کرد و از افراط در مصرف آن بهتر است خودداری شود زیرا مصرف بیش از اندازه آن می تواند: 1_موجب افزایش وزن شود. 2_مصرف روزانه قند بدنتان بیشتر از اندازه مجاز شود. 3_موجب نفخ می شود. 4_هضم فیبر زیاد برای دستگاه گوارش ما مشکل است و ممکن است باعث استفراغ گردد.

افرادی که مبتلا به دیابت هستند نباید در مصرف کشمش زباده روی کنند.کشمش نسبت به انگور کالری بیشتری دارد.

هر 100گرم کشمش پلویی حاوی:

  • کالری 299
  • پتاسیم 749 میلی گرم
  • سدیم 11 میلی گرم
  • کربوهیدرات 79 گرم
  • فیبر 3/7 گرم
  • پروتئین 3/07 گرم
  • کلسیم 50 میلی گرم
  • آهن 1/88 میلی گرم است.

در ایران از کشمش پلویی در پخت کیک و شیرینی و غذاهای محبوب ایرانی مانند کشمش پلو استفاده می شود. اگر قصد خرید کشمش پلویی با کیفیت را دارید؛ بهترین راه،خرید از فروشگاه های معتبر است. با خرید کشمش پلویی درجه یک به صورت فله نیز می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

روش خشک کردن انگور در خانه : ابتدا حبه های انگور کپک زده یا نارس را جدا می کنند سپس خوشه های انگور را شسته و در مکانی که در معرض آفتاب باشند آویزان می شوند.در این مدت باید انگور ها را جابه جا کرده تا همه جای آن ها خشک شود سپس انگور های خشک شده را از ساقه جدا می کنند کشمش را در محیطی خشک و خنک نگه داری می کنند. به این روش خشک کردن انگور، آفتاب خشک می گویند.

در روش سایه خشک نیز خوشه های انگور را با طناب در یک مکان سرپوشیده آویزان می کنند در این روش حدود ۵۰ یا ۶۰ روز طول می کشد تا کشمش تهیه شود سپش آن ها را از ساقه جدا کرده و در محیط خشک و خنگ نگه داری می کنند چون ممکن است مقداری رطوبت داشته باشند.

خرید کشمش پلویی بدون واسطه از تولید کنندگان

خرید کشمش پلویی بدون واسطه از تولید کنندگان درباره قیمت کشمش پلویی باید بگوییم که به عواملی مانند درجه کیفی و نوع آن بستگی دارد. خواص و فواید بی شماری که کشمش برای سلامتی دارد باعث شده است در میان جوامع از اهمیت بالایی برخوردار باشد. کشمش امروزه جایگاه ویژه ای در رژیم های غذایی نیز دارد. از کشمش برای پخت انواع غذاها و شیرینی ها استفاده می شود و این خشکبار سالم توانسته محبوبیت زیادی در میان مردم کسب کند.

کشمش در بیشتر فروشگاه های سراسر کشور عرضه می شود اما روش دیگر خرید کشمش پلویی، خرید کشمش پلویی بدون واسطه از تولید کنندگان است. محبوبیت بسیار بالای این خشکبار نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان باعث شده است که تجارت کشمش به یک تجارت پرسود تبدیل شود. کشمش ایران به بیش از صد کشور جهان صادر می شود. صادرات خشکبار در جهان جزو پرسود ترین تجارت ها است.

اگر قصد خرید و شروع تجارت کشمش را دارید یا می خواهید برای رستوران، شیرینی پزی یا حتی برای مصرف در خانه کشمش درجه یک تهیه کنید می توانید آن را بدون واسطه از تولید کنندگان و کشاورران خریداری کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما