کشمش زرد قلمی با کیفیت فوق العاده صادراتی و انواع متفاوت آن

کشمش از خشک کردن انگور به همراه محلول تیزآب تهیه می شود و جزو میان وعده های بسیار مقوی است که خواص فراوانی دارد. ایران یکی از قطبهای تولید کننده کشمش است و بیشتر محصول خود را به کشور های دیگر صادر می کند و باعث ارز آوری به کشور می شود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

کشمش زرد قلمی با کیفیت فوق العاده صادراتی و انواع متفاوت آن

کشمش زرد قلمی

کشمش زرد قلمی کشمش انواع مختلفی دارد که یکی از آنها کشمش زرد قلمی می باشد؛ این کشمش بیشتر در منطقه کاشمر کشت می شود و در واقع همان کشمش سبز است که با استفاده از تغییراتی در ساختارش تغییر رنگ داده است و بدون هر گونه مواد شیمیایی و مضر است. کشمش زرد قلمی طعم بسیار خوبی دارد و بیشتر به همراه چایی مصرف می شود و بافت آن گوشتی و لذیذ می باشد؛ این کشمش سرشار از انواع ویتامینها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است و خواص زیادی دارد که در ادامه به معرفی برخی خواص آن اشاره می کنیم:

  • درمان کم خونی: کشمش زرد منبع غنی آهن است و مصرف آن کمبود آهن در بدن را جبران کرده و در پیشگیری از بیماری کم خونی و درمان آن نقش موثری دارد.
  • تقویت استخوان و مفاصل: کشمش زرد قلمی سرشار از کلسیم است و وجود این ماده در بدن باعث تقویت استخوانها و مفاصل، استحکام دندانها و جلوگیری از بیماری پوکی استخوان می شود.
  • دفع سموم بدن: این کشمش به دلیل سدیم فراوانی که دارد سموم بدن را دفع کرده و باعث سلامت بدن می شود.
  • کاهش چربی بد خون: کشمش زرد قلمی منبع غنی پتاسیم است که باعث کاهش چربی و کلسترول بد خون می شود و به سلامت قلب و عروق کمک زیادی می کند.
  • تقویت حافظه: این کشمش به دلیل فسفر زیادی که دارد باعث بهبود عملکرد مغز و افزایش قدرت یادگیری و تقویت حافظه می شود و از بیماریهای مربوط به مغز مانند آلزایمر جلوگیری می کند.
  • تقویت سیستم اعصاب: کشمش زرد تمام ویتامینهای گروه ب را دارد و وجود این ویتامینها در بدن به تقویت سیستم اعصاب کمک زیادی می کند، بیماریهای مربوط به اعصاب را درمان کرده و از افسردگی پیشگیری می کند.
  • درمان یبوست و تقویت سیستم گوارش: این نوع کشمش به دلیل فیبر بالایی که دارد به درمان یبوست کمک شایانی کرده، معده را تقویت می کند و باعث تقویت سیستم گوارش می شود.
  • ضد سرطان: کشمش زرد سرشار از آنتی اکسیدان است که این ماده خاصیت ضد سرطانی دارد و برای جلوگیری از انواع سرطانها بسیار موثر است.
  • کاهش فشار خون: به دلیل پتاسیم بالایی که کشمش زرد دارد مصرف آن به کاهش فشار خون کمک زیادی کرده، فشار خون را تنظیم می کند و برای افرادی که فشار خون بالا دارند بسیار مفید و موثر است و از بیماری سنگ کلیه هم پیشگیری می کند.
  • کنترل قند خون: کشمش زرد سرشار از قند های طبیعی است که مصرف آن به کنترل قند خون و جلوگیری از بیماری دیابت کمک کرده و برای افراد دیابتی بسیار مفید است.

کشمش زرد قلمی در ایران و شهرستان کاشمر به مقدار زیاد تولید می شود و ایران یکی از قطبهای تولید این کشمش است؛ کشمش زرد بیشتر جنبه صادراتی دارد و به کشور های زیادی از جمله کشور های عربی صادر می شود و به دلیل کیفیت فوق العاده ای که دارد طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

کشمشهای زرد در سه دسته قرار دارند که به معرفی آنها می پردازیم:

  1. کشمش زرد انگوری
  2. کشمش زرد قلمی
  3. کشمش زرد تیزآبی گوگردی

این مدل از کشمشهای زرد پس از چیده شدن از درخت انگور وارد محلول تیزآب شده و به آن آغشته می شوند و پس از آن در مجاورت دود گوگرد قرار می گیرند تا تغییر رنگ بدهند.

کشمش زرد قلمی با کیفیت فوق العاده صادراتی و انواع متفاوت آن را می توانید از شرکتهای تولیدی این محصول به صورت مستقیم و بدون واسطه با بهترین قیمت به طور نامحدود به صورت حضوری یا اینترنتی خرید کرده و درب منزل تحویل بگیرید.

کشمش از نظر طب سنتی طبع گرمی دارد و علاوه بر خواصی که در توضیحات قبل به آن اشاره خواص دیگری هم دارد که به معرفی انها اشاره می کنیم:

کشمش برای رفع مشکلات دهان و دندان بسیار مفید است به طوری که از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند، باعث حفظ مینای دندان می شود و به خوشبو شدن دهان کمک زیادی می کند. این خوراکی مغذی چون انرژی بالایی دارد برای کودکان، افراد میانسال و ورزشکارانی که فعالیت سنگین انجام می دهند بسیار مفید است و انرژی انها را چند برابر می کند و باعث جلوگیری از ضعف و سستی بدن می شود.

کشمش به دلیل ویتامین E زیادی که دارد باعث سلامت و زیبایی پوست و مو می شود؛ از ریزش مو جلوگیری کرده، فولیکولهای مو را تقویت می کند و باعث افزایش رشد مو و جلوگیری از شوره سر می شود؛ همچنین این خوراکی شادابی و طراوت پوست را حفظ کرده و به دلیل ویتامین c که دارد باعث افزایش کلاژن سازی پوست می شود، جوش و آکنه را از بین می برد و باعث درمان لک پوست می شود.

کشمش خاصیت ضد التهابی دارد و برای پیشگیری و درمان بیماریهای روماتیسم و آرتروز بسیار موثر عمل می کند و باعث کاهش درد می شود. مصرف این خوراکی برای خانمهای باردار بسیار توصیه می شود به دلیل اینکه آهن زیادی دارد و کمبود آهن در بدن مادر و جنین را جبران کرده و باعث پیشگیری از بیماری کم خونی و درمان آن می شود، چون کلسیم زیادی دارد به تقویت استخوانها و استحکام دندان جنین کمک می کند و از بیماری شایع یبوست در دوران بارداری جلوگیری کرده و باعث تقویت قوای جسمانی و سیستم ایمنی بدن هم در مادر و هم در جنین می شود.

کشمش چون خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتری دارد مصرف آن باعث جلوگیری از بیماریهای ویروسی و تب می شود، بدن را در برابر بیماریهای عفونی مقاوم می سازد و از سرماخوردگی جلوگیری می کند.

کشمش برای آقایان هم بسیار مفید است به طوری که مصرف آن چون طبع گرمی دارد قوای جنسی در آقایان را تقویت کرده و باعث افزایش میل جنسی در آنها می شود، مشکلات نعوظ مانند زود یا دیر انزالی را پیشگیری و درمان کرده و باعث افزایش اسپرم و در نتیجه افزایش قدرت باروری در آقایان می شود.

کشمش علاوه بر خواص شگفت انگیز و بی نظیری که دارد مضرات کمی هم به همراه دارد و نباید بیش از حد اعتدال از آن استفاده کرد و مصرف بی رویه آن موجب آلرژی و اسهال در بعضی از افراد می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما