معرفی خواص کشمش دانه دار به همراه بررسی ارزش غذایی آن برای کودکان

انگور یکی از بهترین میوه های فصل تابستان می باشد و البته طول عمر این محصول بسیار کوتاه بوده و کشاورزان باید به مدت زمان کوتاهی انگور از درخت جدا سازی نمایند. ایرانیان از زمان قدیم از انگور در فرایند تهیه کشمش استفاده می‌نموده‌اند. کشمش طعم مطلوبی دارد. تمامی گروه های سنی تمایل بالایی برای مصرف این ماده غذایی دارند. شما می توانید آن را جایگزین انواع تنقلات مضر نمایید در ادامه مطلب می خواهیم به بررسی خواص کشمش دانه دار به همراه بررسی ارزش غذایی آن برای کودکان بپردازیم. با ما همراه باشید تا با کسب اطلاعات بیشتر تمایل بالایی برای مصرف کشمش داشته باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

معرفی خواص کشمش دانه دار به همراه بررسی ارزش غذایی آن برای کودکان

خواص کشمش دانه دار

خواص کشمش دانه دار خواص کشمش دانه دار بسیار زیاد بوده و مصرف آن توسط پزشکان طب سنتی و همچنین طب نوین به صورت مداوم توصیه شده است این محصول منبع به خوبی از آنتی اکسیدان بوده و باعث افزایش میزان گلبول قرمز سطح خون نیز می‌شود.

بیماری سرطان یکی از بیماری‌های بسیار شایع در سراسر دنیا می باشد که در زنان سرطان پستان و در آقایان سرطان پروستات به وفور دیده می‌شود امروز سن سرطان به زیر ۶ سال نیز رسیده است و کودکان زیر ۶ سال نیز دچار سرطان خون می‌ شوند.

علت اصلی ابتلا به سرطان نداشتن تغذیه مناسب و همچنین عوامل ژنتیکی شناخته شده است به طور کلی تکثیر سلول‌های سرطانی در طولانی مدت باعث ایجاد غده های سرطانی نیز می‌شود و برای خروج این غده های سرطانی افراد باید هزینه‌های بسیار بالایی را بپردازند.

طول دوره درمان بیماری سرطان بسیار بالا می باشد از این رو پزشکان بر این باور هستند که پیشگیری از ابتلا به سرطان، بسیار آسان‌تر از درمان این بیماری است اگر شما تغذیه مفیدی داشته باشید به راحتی می‌توانید سبب جلوگیری از تشکیل غده های سرطانی نیز بشوید.

میزان سطح آنتی اکسیدان موجود در کشمش بسیار بالا بوده و همچنین به صورت مستقیم باعث از بین رفتن دیواره سلول های سرطانی در بدن نیز می شود البته افرادی که در حال شیمی درمانی می باشند نیز می‌توانند از کشمش به عنوان یک ماده مغذی در زمینه تسریع سرعت این بیماری استفاده نمایند.

جالب است بدانید که مصرف کشمش تاثیر بسیار عالی بر تقویت عملکرد دستگاه گوارش دارد به طور کلی دستگاه گوارش وظیفه جذب تمامی ویتامین ها و همچنین کربوهیدارت را بر عهده دارد. بنابراین کاهش عملکرد دستگاه گوارش باعث ابتلا به بیماری های ثانویه از جمله کاهش قدرت سیستم دفاعی بدن نیز می شود.

پزشکان طب سنتی با استفاده از کشمش بیماری های مختلف از جمله ورم معده، نفخ معده، انگل روده و همچنین زخم معده را نیز درمان می نمایند بسیاری از سالمندان امروز دچار بیماری زخم معده می باشند و بیشتر افراد بر این باور هستند که این بیماری هیچ گونه درمانی ندارد.

جالب است بدانید که مصرف روزانه چند عدد کشمش در وعده صبحانه باعث درمان بیماری زخم معده می شود و تاثیر بسیار عالی بر ایجاد غشایی مقاوم در قسمت دوباره داخلی دستگاه معده دارد و مچنین باعث تنظیم ترشح آنزیم معده نیز می‌شود. شما نیز با مصرف کشمش به صورت مداوم شاهد تسکین دردهای شدید بیماری زخم معده خواهید بود.

تمامی گروه های سنی مختلف از جمله کودکان، سالمندان و زنان باردار باید به وفور در برنامه غذایی خود از کشمش استفاده نمایند. جالب است بدانید که استفاده از کش در طول دوران بارداری باعث افزایش سرعت رشد نمو جنین نیز می شود.

در طول دوران بارداری جنین از طریق بند ناف از خون مادر تغذیه می کند بنابراین افزایش میزان سطح آهن بدن مادران باردار حائز اهمیت می باشد. کشمش منبع خوبی از اسید فولیک بوده همچنین باعث تشکیل گلبول قرمز خون نیز می‌شود برای تشکیل هر سلول قرمز خون، ۴۰ روز زمان لازم می باشد. کمبود آهن، احتمال سقط جنین در ماه های بتدایی و پایانی بارداری را افزایش می دهد.

امروزه زنان بسیار زیادی دچار بیماری دیابت بارداری می باشند و اگر این بیماری را کنترل نکند احتمال ثابت شدن بیماری دیابت پس از زایمان نیز افزایش خواهد یافت و در برخی از موارد دیده شده است که نوزاد در بدو تولد دچار بیماری دیابت می باشد. علت اصلی آن مصرف انواع شیرین کننده های مصنوعی و مضر از جمله قند و شکر می باشد البته امروزه در کشورهای اروپایی از شکر به عنوان سم سفید نیز یاد شده است.

مصرف کشمش به صورت مداوم تاثیر بسیار عالی بر تقویت عملکرد دستگاه پانکراس دارد و همچنین باعث تنظیم میزان قند خون مادر و جنین نیز می شود و از این طریق می توان از ابتلا به بیماری دیابت در طول دوران بارداری جلوگیری کنید. طبق پژوهش‌های انجام شده زنان بارداری که به صورت مداوم از کشمش در برنامه غذایی خود استفاده می‌کنند و کودکانشان نسبت به هم سن و سالان خود سطح هوشیاری بالاتری نیز دارند.

میزان سطح کلسیم و پتاسیم موجود در کشمش بسیار بالا می‌باشد بنابراین مصرف این ماده غذایی باعث افزایش عملکرد بافت مغز استخوان شده بنابراین اگر می‌خواهید کودکان شما قد بلندی داشته باشند حتماً کشمش را در برنامه غذایی کودکان قرار بدهید. همان طور که می‌دانید در دوران تحصیل تامین نیاز کالری و انرژی بدن حائز اهمیت می باشد شما می توانید به جای مصرف انواع کیک و بیسکوییت از کشمش در برنامه غذایی خود استفاده کنید.

امروزه بیماری اضافه وزن و چاقی در میان تمامی گروه های سنی از جمله کودکان و نوجوانان به وفور دیده می‌شود علت اصلی آن مصرف انواع مواد غذایی بی کیفیت از جمله فست‌فودها شناخته شده است که افزایش میزان چربی ناحیه شکم ارتباط مستقیمی با سکته های قلبی و همچنین ابتلا به بیماری فشار خون و کلسترول دارد.

مصرف کشمش باعث از بین رفتن اشتهای کاذب در کودکان و نوجوانان نیز می‌شود و از این طریق می‌توانید از بیماری‌های قلبی در سن پیری نیز جلوگیری کنید. هرچه وزن کودکان متناسب تر باشد احتمال ابتلا به بیماری‌ها در سنین پیری کمتر خواهد بود.

از جمله مهمترین خواص کشمش برای گروه های سنی مختلف به صورت خلاصه موارد زیر می باشد.

  • تقویت عملکرد دستگاه پانکراس و همچنین پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت
  • تنظیم میزان فشار خون و همچنین جلوگیری از سکته های قلبی
  • پیشگیری از ابتلا به بیماری سرطان
  • افزایش سرعت رشد قد کودکان
  • تناسب اندام و لاغری
  • افزایش سرعت رشد مو
  • تامین انرژی روزانه
  • جلوگیری از بیماری آلزایمر و فراموشی
  • تنظیم خواب شبانه
  • کاهش استرس
  • پاکسازی کبد چرب
  • افزایش قدرت سیستم دفاعی

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما