قیمت کشمش سیاه بدون هسته و آفتابی در بازار ایران با ارسال فوری

آیا در مورد خواص و قیمت کشمش سیاه اطلاعاتتان کافی دارید؟ برای دانستن خواص بینظیر این خشکبار شیرین و اعجاب انگیز با ما همراه باشید.

قیمت کشمش سیاه بدون هسته و آفتابی در بازار ایران با ارسال فوری

قیمت کشمش سیاه بدون هسته

قیمت کشمش سیاه بدون هسته کشمش سیاه بدون هسته از جمله خشکبار محبوب می باشد که از میوه انگور از نوع یاقوتی یا سیاه به دست می آید که طعم شیرین آن می تواند جایگزین خوبی از لحاظ کیفیت و قیمت برای مواد قندی و شیرینی باشد.

این نوع کشمش که مویز نیز نام دارد، از خواص بی نظیری برخوردار است و از جمله آن ها می توان به افراد دیابتی اشاره کرد که مصرف آن به جای قند و شکر باعث کنترل قند خون این افراد می شود.

این نوع کشمش به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد پروتئینی زیاد در خود یکی از مقوی ترین خوراکی ها به عنوان میان وعده همه افراد بخصوص کودکان محسوب می شود همچنین به دلیل داشتن ویتامین (سی) زیاد باعث تقویت بدن مخصوصا در فصل سرد سال می شود و کمتر دچار سرماخوردگی می شوید.

این نوع کشمش نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی از طرفداران زیادی برخوردار است و معمولا در انواع کوکی ها و غذاهای خاص از آن استفاده می شود، با اینکه کشمش سیاه یکی از شیرین ترین خوراکی ها محسوب می شود؛ اما باعث خرابی و پوسیدگی دندان نخواهد شد و حتی برای سلامت آن ها و افزایش مقاومت لثه نیز مفید می باشد.

معمولا این نوع کشمش ها را به صورت آفتابی بدون افزودن مواد شیمیایی خاصی خشک می کنند که یکی از بهترین و بدون ضررترین نوع خشک کردن خشکبار می باشد، اگر دوست دارید به سلامت قلب خود کمک کرده باشید و کارتان به خوردن داروهای بدمزه نیافتد، حتما خوردن کشمش سیاه بدون هسته را در برنامه غذایی روزانه خود داشته باشید تا در هر سنی از سلامت قلب برخوردار باشید.

علاوه بر سلامت قلب این نوع کشمش به کاهش کلسترول و چربی در بدن کمک می کند و در نتیجه فشار خون را نیز در حد نرمال و خوب نگه می دارد، همچنین اگر از مبتلا شدن به آلزایمر وحشت دارید، می توانید با خوردن روزانه کشمش سیاه بدون هسته هم از این نگرانی رهایی یابید و هم به تقویت حافظه خود کمک کنید.

با توجه به تکنولوژی که در امور ارتباطی وجود دارد و همه افراد از آن ها استفاده می کنند یکی از آسیب پذیر بودن اعضای بدن در چشم می باشد که برای تقویت و کم کردن آسیب ها استفاده از کشمش سیاه می باشد.

بسیاری از افراد معده شان در هضم غذا دچار مشکل می شود برای درمان این بیماری نیز کشمش سیاه مفید می باشد، با توجه به خواصی که کشمش سیاه دارد اما در قیمت آن عوامل متععدی نقش دارند که باعث بالا و پایین شدن قیمت ها می شود.

درشت بودن کشمش ها می تواند یکی از عوامل بالا بودن قیمت باشد، اگر کشمش زیاد خشک نبوده و دارای نرمی خاصی باشد، می توان گفت که کشمش تازه بوده و مدت زیادی از خشک کردن آن نمی گذرد، بهتر است از کشمش های بسته بندی شده که از بهداشت و سلامت آن مطمئن هستید، خرید کنید هر چند از قیمت های بالاتری نسبت به حالت فله ای آن دارد.

قیمت کشمش سیاه در تهران

قیمت کشمش سیاه در تهران معمولا در بازار تهران دو نوع از کشمش سیاه وجود دارد که نوعی دارای هسته بوده و از قیمت پایین تری برخوردار است و نوعی دیگر بدون هسته بوده که قیمت آن نسبت به نوع قبلی بالاتر می باشد.

دلیل کم بودن قیمت کشمش سیاه با هسته این است که بسیاری از افراد از خوردن هسته کشمش خوششان نمی آید و این باعث قیمت پایین آن می شود؛ ولی خواص و حتی طعم آن ها یکی بوده و فرقی ندارند.

این نوع کشمش ها دارای آنتی اکسیدان زیادی بوده و باعث پیشگیری از مبتلا شودن به بیماری های سرطانی بخصوص سرطان روده در افراد می شود همچنین با مصرف روزانه آن از شادابی پوست و زیبایی آن لذت خواهید برد.

کشمش سیاه دارای طبعی گرم بوده و برای افرادی با این نوع طبع باعث ایجاد جوش و حرارت بیشتر در بدن می شود که باید بعد از مصرف به اندازه آن، از مصلح که یکی از ترشیجات طبیعی است، استفاده کنند همچنین برای داشتن روحیه سرحال و سرزنده نیز بهتر است مصرف کشمش سیاه را جدی بگیرید و از فوائد آن مخصوصا در زنان حامله که از خستگی زیاد رنج می برند استفاده کنید

این نوع کشمش برای افراد لاغری که ضعیف می باشد خوراکی خوبی است که باعث تقویت آن ها شده و وزن را نیز افزایش می دهد، اگر فردی از بیماری کم خونی در عذاب می باشد کشمش سیاه می تواند در درمان کمک کننده خوبی باشد و بهتر است این نوع کشمش را با گردو استفاده کنید مخلوط این دو باعث افزایش امگا3 در آن ها شده و یکی از خوراکی مقوی و کاهش دهنده وزن در افراد چاق می شود.

در مورد قیمت این خشکبار شیرین در تهران با فوائد بیشمار می توان گفت که معمولا به دو صورت عمده با وزن های چند صد کیلویی و یا با وزن های کم که گاهی به یک کیلو هم نمی رسد و نوع خرید می تواند در قیمت تاثیرگذار باشد.

اگر از شهری که دارای تاکستان های انگور می باشد قیمت کشمش را جویا شوید بالطبع با قیمت کمتری نسبت به شهرهای دیگر مواجه خواهید شد پس مسیر نزدیک یا طولانی در حمل بار کشمش نیز در قیمت آن تاثیر دارد.

حتما در هنگام خرید به تمیز بودن و نداشتن آشغال در داخل کشمش توجه داشته باشید و کشمشی که دارای حشره یا کپک و حالت چسبدگی باشد، یعنی کشمش تازه نبوده و این نشان از خرابی آن ها دارد.

سعی کنید قبل از مصرف کشمش، آن ها را بشویید تا عاری از هر گونه گرد و خاکی شوند و از بهداشتی بودن آن اطمینان بیشتری داشته باشید و مکانی که کشمش در آن بهتر است نگهداری شود، باید به دور از رطوبت و نور خورشید باشد؛ چون هر دوی آن ها باعث خرابی زودهنگام کشمش می شوند.

کشمش سیاه نوع خوراکی از کشمش ها می باشد اما اگر دوست داشته باشید می توانید از آن به جای کشمش پلویی در غذاها استفاده نمایید و برای این منظور بهتر است از نوع بدون هسته آن بهره ببرید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما