قیمت کشمش تیزابی همدان بدون دم در عمده فروشی های معتبر

کشمش تیزابی همدان کشمش خشک می باشد که به آن تیز آب زده شده است تا ظاهر خود را پس از خشک شدن حفظ نماید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

قیمت کشمش تیزابی همدان بدون دم در عمده فروشی های معتبر

کشمش تیزابی همدان

کشمش تیزابی همدان یک نوع دیگر از میوه های خشک و پرکاربرد کشمش است که با توجه به نوع خشک شدن آن و میزان رطوب آن با نامهای مختلفی خوانده می شود.

البته یکسری مواد افزودنی هم به آن اضافه می شود بدین ترتیب انواع کشمشها با انواع کیفیتها و نامها را می توان تهیه نمود.

طبق اصول استاندارد ایران انواع کشمشها به سه نوع آفتابی، تیزابی، انگوری تقسیم بندی شده اند که در ادامه به توضیح مختصری در مورد هر یک از آنها می پردازیم.

در نوع آفتابیه کشمش، انگور بی دانه ی رسیده را خشک نموده که به آن کشمش آفتابی گفته می شود در این نوع کشمش را با نور مستقیم آفتاب خشک نموده و تا زمانی که به رنگ قهوه ای دربیاید به تابش نور نیاز دارد در نوع دیگر کشمش، که به آن کشمش انگوری اطلاق می شود در طیف رنگ های زرد تا قهوه ای روشن وجود داشته است.

این نوع به همراه دود گوگرد خشک می شود در نوع دیگر کشمشها، به کشمش تیزابی اشاره خواهیم کرد برای خشک نمودن این نوع انگور از محلولهای قلیایی مجاز استفاده خواهد شد که در نهایت یک کشمش زرد رنگ تا قهوه ای خرمایی خواهیم داشت .

با توجه به نوع انگور مصرفی برای خشک نمودن و تولید کشمشها، به دو دسته ی بی دانه و دانه دار تقسیم بندی خواهند شد علاوه بر کشمش نوع دیگری از انگور خشک شده نیز در بازار موجود بوده است که با نام مویز شناخته می شود‌، مویز نیز جزء کشمشها محسوب می گردد با این تفاوت که از انگور سیاه شاهانی تهیه می شود که این نوع انگور دانه دار بوده است.

در بازار انگور، بیشتر از همه دو نوع کشمش انگوری و تیزابی پرطرفدار بوده است، در تولید کشمش انگوری و تیزابی نوع انگور به کار رفته و روش تولید کشمش، در هر دو نوع کاملا مشابه بوده است با این تفاوت که یکی از این دو نوع با دود گوگرد خشک خواهد شد در طی خشک شدن انگورها، دانه ی انگور آب خود را از دست داده است ظاهر زیبای خود را از دست می دهد و پوست ان چروکیده خواهد شد با استفاده از تیزآب می توان ظاهر کشمش ها را زیباتر کرد.

تولیدکنندگان کشمش از مواد مختلفی برای زیباتر کردن ظاهر کشمش استفاده می کنند، برخی از دود گوگرد استفاده می کنند برخی از تیزاب بدین منظور استفاده خواهند کرد، با توجه به روشهای مختلف توزیع و بسته بندی انواع کشمشها در بازار، امکان وجود انواع آلودگیهای میکروبی، افت زدگی، میزان روغن، بقایای سموم و گوگرد بیش از حد مجاز، توصیه می گردد به هنگام تهیه حتما از محصولات بسته بندی شده استفاده بنمایید که مجوزهای بهداشتی لازم را دارا باشند و به هنگام مصرف حتما انها را با اب شستو شو دهید تا از آلودگیها و روغنهای معدنی، گرد و غبار و دیگر الودگیها پاک گردند.

خوردن کشمش به طور روزانه موجب تقویت حافظه خواهد شد و از ابتلا به بیماریهایی همچون آلزایمر جلوگیری بنماید .

از دیگر مواد مفید موجود در کشمش می توان به آنتی اکسیدانها اشاره نمود که از ابتلا به انواع سرطانها همچون سرطان روده و پستان جلوگیری به عمل آورد کشمش حاوی مقادیر بالای پتاسیم بوده است، که می تواند به کاهش فشار خون و کلسترول کمک بنماید در زمانهای گذشته برای خشک کردن انگور آنها را به روش سنتی خشک و نگهداری می کردند در روش سنتی و قدیمی تولید کشمش‌، انگورها را در سایه نگهداری می کردند تا ضمن حفظ ارزش غذایی کشمش آن را خشک بنمایند.

امروزه از روشهای جدیدی برای خشک و نگهداری انواع انگورها استفاده می گردد امروزه برای خشک کردن انگور از تیزآب و مواد دیگری می توان کمک گرفت تا روند خشک شدن در زمان کوتاه تری با کیفیت و ظاهر بهتری نیز انجام شود برای تولید کشمش تیزابی همدان می توان از محلول تیزآب استفاده نمود با توجه به استفاده از این محلول، در مدت زمان کوتاه تری انگور خشک می گردد، ظاهر کشمش بعد از خشک شدن زیبا خواهد بود و در پایان کشمشی به رنگ سبز مایل به زرد خواهیم داشت که نرم و مطلوب نیز خواهد بود.

بدین منظور در ابتدا انگورهای تمیز و شسته شده را در سبدهایی قرار می دهند به مدت زمان یک دقیقه، تا ابکشی بشوند در این روش انگورها را نباید روی یکدیگر قرار داد، در صورت قرار دادن انگورها بر روی یکدیگر، انگورها خشک نخواهند شد.

به منظور خشک نمودن انگورها، باید انها را مدام جابجا نمود تا انگورها خشک بشوند مدت زمان خشک شدن انگورها در حدود پنج الی هشت روز طول خواهد کشید.

به هنگام خشک نمودن انگورها باید تابش مناسبی از نور خورشید به آنها برسد در صورتی که نور خورشید ضعیف باشد و هوا ابری، علاوه بر آن دانه های انگور نیز درشت باشند.

انگورها در مدت زمان بیشتری خشک خواهند شد به همین منظور مقدار مواد تیزآب را افزایش داده تا مرحله ی خشک شدن انگورها در مدت زمان کوتاهتری انجام بگیرد.

از گذشته های دور در حدود دو هزار سال پیش تا کنون انگور را به روشهای مختلفی به کشمش تبدیل می کنند، یکی از بهترین نوع انگورها را کشاورزان ایرانی تولید می نمایند از تاکستانهای معروف کشورمان، می توانیم به تاکستانهای کشمیر اشاره کنیم، که محصولات مرغوب و با کیفیتی را تولید می نماید از ویژگیهای انگور ایرانی، کیفیت بالا، مزایای زیاد، رنگ و طعم مطبوع و مطلوب، در بازارهای داخلی و خارجی می توان نام برد.

کشمشها به ویژه مویز از طرفداران بسیاری برخوردار است به این دلیل که نه تنها یک میوه ی خشک سالم و یک میانوعده ی مفید محسوب می گردد، خواص بالایی برای تقویت حافظه به ویژه برای کودکان و نوجوانان خواهد داشت.

به طور کلی می توان گفت کشمش یکی از خوارکیهای خوشمزه و شیرین بوده که حاوی ویتامینهای مختلفی بوده است که در اکثر نواحی کشورمان تولید می گردد بیشتر در ملایر، کاشمر، تاکستان، قزوین و غیره کشت می شود که کشمشهای این مناطق از مرغوبیت بالایی برخوردار هستند و کشمش با کیفیت و خوبی تولید می کنند که بسیار مرغوب تر و خوش طعم تر است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما