قیمت کشمش آفتابی پاک شده

قیمت کشمش آفتابی پاک شده به چند عامل بستگی دارد که تعیین کننده ی قیمت نهایی هستند. اولین و مهم ترین عامل تعیین کننده قیمت کشمش کیفیت آن است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

کشمش آفتابی با کیفیت باید کاملا تازه ، درشت و سالم باشد. بسته بندی بهداشتی و بدون نقص کشمش نیز بسیار مهم است. مورد بعدی تمیز بودن و عاری بودن از هر گونه آلودگی و گرد و خاک است.

کشمش آفتابی پاک شده باید بدون چوب اضافی و یا سایر مواد اضافی باشد و کاملا شفاف و تمیز و یک دست باشد. در این صورت می توان قیمت مناسبی را برای آن در نظر گرفت.

قیمت کشمش آفتابی پاک شده

قیمت کشمش آفتابی

قیمت کشمش آفتابی میوه های خشک انواع متنوعی دارند و در این میان یکی از کاربردی ترین و قدیمی ترین انواع آن ها انگور خشک است که با نام کشمش شناخته می شود.

کشمش یکی از انواع خشکبار است که بسیار مفید و پر خاصیت بوده و از زمان های گذشته تا به امروز همواره مورد استفاده قرار می گرفته و به تنهایی ، در کنار آجیل و یا برای کاربرد های متنوعی مورد مصرف قرار می گیرد.

کشمش یک خشکبار مفید و مغذی است و مصرف آن در هر سنی توصیه می شود و می تواند یک میان وعده ی انرژی زا ، مقوی و پر خاصیت به خصوص برای کودکان باشد.

کشمش دارای مقادیر فراوانی ویتامین، مواد معدنی و املاحی از قبیل پتاسیم ، کلسیم ، منیزیم ، آهن ، پروتئین ، کربوهيدرات، فیبر و غیره است و مصرف آن می تواند بدن را کاملا سالم نگه دارد.

با مصرف کشمش می توان بیماری هایی مانند کم خونی ، دیابت ، آلزایمر ، انواع عفونت ، پوکی استخوان ، اسهال و یبوست و غیره را درمان کرده و یا از بروز آن ها جلوگیری کرد.

کشمش دارای خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی است و مصرف آن می تواند به از بین بردن انواع عفونت های باکتریایی و ویروسی کمک کند و هم چنین به پیشگیری از ابتلا به سرطان و بیماریی های خطرناک کمک کند.

یکی از مهم ترین فواید مصرف این خشکبار کمک به کاهش وزن است که برای کسانی که اضافه وزن و چاقی دارند توصیه می شود. از سویی دیگر کسانی که به دنبال افزایش وزن هستند و از کمبود وزن رنج می برند با مصرف کشمش می توانند بدن خود را تقویت کرده و به وزن ایده آل خود برسند.

در کنار تمامی فواید و خواص بی شمار کشمش باید به چند نکته مهم توجه داشت. اول اینکه برخی افراد ممکن است نسبت به آن حساسیت داشته باشند و با مصرف کشمش دچار عوارض حساسیت شوند.

هم چنین لازم است تا بعد از جراحی و یا هنگام بروز زخم و جراحات عمیق کشمش مصرف نشود چرا که مانع بسته شدن زخم و لخته شدن خون می شود.

از کشمش برای تهیه ی انواع غذا ، دسر ، کیک و شیرینی به عنوان یک طعم دهنده ی طبیعی ، خاص و لذیذ به کار گرفته می شود و علاوه بر طعم دهی بی نظیر ، خواص فراوانی نیز دارد.

کشمش به طور کلی به چند روش مانند روش تیزابی ، سایه خشک و آفتابی خشک و تولید می شود. در روش آفتاب خشک انگور را در زیر نور مستقیم آفتاب قرار داده و بدون هیچ گونه افزودنی آن را خشک کرده و به کشمش تبدیل می کنند.

برای تهیه ی کشمش آفتابی از انواع انگور می توان استفاده کرد اما بهترین نوع آن استفاده از انگور بی دانه یا عسگری است که سرشار از خواص و فواید گوناگون است.

در این روش ابتدا انگور را تمیز شسته و در محیطی کاملا تمیز و بهداشتی و در معرض نور مستقیم خورشید قرار می دهند تا به کشمش تبدیل شود.

این روش نسبت به روش دیگر نیازمند وقت‌ بیشتر و مکان مناسب است چرا که باید روند طبیعی و طولانی خشک شدن را طی چند روز طی کند و هم چنین در محلی بزرگ ، مناسب و کاملا بهداشتی قرار داده شود.

در روش آفتابی انگور ها از آن جا که به وسیله نور طبیعی خورشید خشک شده و به کشمش تبدیل می شوند میزان زیادی از ویتامین D خورشید را جذب می کنند از این رو خواص آن افزایش می یابد.

بنابراین کشمش آفتابی منبع غنی ویتامین D محسوب می شود و مصرف آن می تواند به استحکام و تقویت استخوان ها ، افزایش شادابی و نشاط پوست ، جلوگیری از ایجاد چین و چروک و جوان سازی پوست ، تقویت مو و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

همان طور که گفته شد در روش آفتاب خشک کشمش ها بدون هیچ گونه افزودنی و مواد شیمیایی و مضری تولید می شوند و روند طبیعی خشک شدن را طی می کنند از این رو شکل ظاهری آن ها با انواع تیزابی بسیار متفاوت است.

کشمش تیزابی رنگ روشن ، طلایی و ظاهری زیبا تر دارد ولی کشمش آفتابی دارای رنگ تیره تری است و هم چنین اندازه کوچک تر و بافت سبک تری دارد.

کشمش آفتابی پاک شده

کشمش آفتابی پاک شده برای تهیه ی کشمش آفتابی همانطور که گفته شد لازم است تا انگور به مدت طولانی و در عرض چند روز در معرض نور مستقیم خورشید و هوای آزاد قرار بگیرد تا کاملا خشک شود .

از همین رو ممکن است در این پروسه طولانی انواع آلودگی ها، گرد و غبار و غیره وارد کشمش شود به همین سبب لازم است تا مکانی کاملا تمیز و بهداشتی و عاری از هرگونه‌ آلودگی برای تولید کشمش انتخاب شود.

در این مکان باید هیچ گونه راه نفوذ و ورود برای هر نوع حشره یا جانوری وجود نداشته باشد تا زمان تولید کشمش بدون هیچ آلودگی و کثیفی تولید شود.

هم چنین از آنجایی که انگور به همراه چوب آن خشک می شود پس از تبدیل شدن به کشمش باید تمامی چوب های آن کاملا از کشمش جدا شود و اصطلاحا پاک شود تا کاملا یک دست و بدون چوب شود‌.

بسته بندی کشمش پاک شده نیز باید اصولی و کاملا بهداشتی باشد و هم چنین هیچ گونه پارگی نداشته باشد و در پلاستیک یا ظروف استریلیزه قرار داده شود.

با این اوصاف کشمش پاک شده و تمیز که بسته بندی مناسبی دارد و از مرکز فروش و عرضه کشمش خریداری شود از نظر کیفیت ، طعم و تازگی با انواع فله ای و تمیز نشده بسیار تفاوت دارد.

برای خرید کشمش درجه یک و پاک شده با بهترین بسته بندی و طعم و مزه ی اصیل و عالی می توان به سایت اینترنتی و فروشگاه آنلاین مراجعه کرده و با مناسب ترین قیمت آن را در اندازه های دلخواه خریداری کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما