قیمت کشمش آفتابی بیدانه امسالی بدون حبه شکرک زده

از جمله محصولات خوراکی خوشمزه ای که از میوه انگور به دست می آید کشمش ها به طور کلی به دو نوع بی دانه و با دانه تقسیم می شوند، می توان از کشمش آفتابی نام برد که در آفتاب خشکانده می شود و ارزش غذایی بالایی دارد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

قیمت کشمش آفتابی بیدانه امسالی بدون حبه شکرک زده

کشمش آفتابی بیدانه

کشمش آفتابی بیدانه در ایران معمولا نوع بی دانه و یا همان نوع بی هسته آن از استقبال بهتری برخوردار هست و عامه مردم بیشتر آن را می خرند و مصرف می کنند، یکی از انواع کشمش های بی دانه می توان به کشمش آفتابی اشاره کرد که نام دیگر آن کشمش پلویی می باشد، این کشمش در کشور ما مصارف زیادی دارد، به طور مثال در تهییه غذاهایی مانند کشمش پلو و یا عدس پلو استفاده می شود، هم چنین در تهیه انواع دسر ها و یا کیک های خانگی نیز مصرف می گردد.

کشمش آفتابی به دلیل آن که مستقیما در زیر نور خورشید پهن می شود پس از خشک شدن رنگی متمایل به قهوه ای دارد، به این ترتیب که ابتدا حبه های جدا شده انگور را به خوبی باید شست و سپس فقط برای چند ثانیه در آب جوش ریخت و بعد از آن که به خوبی آب گیری شدند بر روی توری پهن شود و حداقل برای مدت 5 روز زیر نور مستقیم آفتاب قرار داد.

البته برای تهیه این کشمش بهتر هست که آن را با دم خشک کنید تا در طول زمان کشمش ها شکرک نزنند و یا زیاد از حد خشک نشوند، از طرفی اگر قرار هست کشمش هایی که تهیه می کنیم برای مدت طولانی نگه داری شود بهتر است که آن ها را نشوییم چرا که با این کار از کپک زدن آن جلوگیری می کنیم به همین دلیل باید قبل از استفاده برای خوردن حتما با آب ولرم شسته شوند.

صادرات کشمش آفتابی

صادرات کشمش آفتابی صادرات کشمش از ایران به سایر نقاط دنیا سال هاست که در جریان هست و هر ساله با گسترش تعداد باغات و تاکستان های انگور افزایش می یابد با این همه ایران در رتبه یازدهم قرار دارد و کشورهایی چون ایتالیا، چین و آمریکا در رتبه های نخست قرار دارند، در ایران شهرهایی مانند تاکستان، ملایر و کاشمر از کشمش صادراتی برخوردار هستند، با توجه به آن که بازار مصرف این خوراکی خوشمزه در دنیا بسیار زیاد هست وارد شدن به عرصه صادرات این محصول قاعدتا بسیار پرسود خواهد بود.

بیشترین صادرات کشمش از ایران متعلق به شهر ملایر می باشد که این به دلیل داشتن باغ های انگور زیاد هست هم چنین کیفیت انگور های تولیدشده این شهرستان نیز بالا می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما