فروش کشمش طلایی ملایر برای صادرات به صورت عمده در بسته بندی های مناسب

ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کشمش درجهان است درمیان انواع مختلف آن، کشمش طلایی ملایر از مرغوبیت و کیفیت بالایی برخوردار است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

فروش کشمش طلایی ملایر برای صادرات به صورت عمده در بسته بندی های مناسب

قیمت کشمش طلایی ملایر

قیمت کشمش طلایی ملایر انگور را نمی توان برای مدت طولانی نگهداری کرد زیرا دارای قند فراوان و پوست ظریف است و در عرض چند هفته، حتی در شرایط نگهداری ایده آل، خراب می شود.

به این ترتیب، انگور باید به چیزی تبدیل شود تا اطمینان حاصل شود که محصول حاصل شده از بین نمی روند، از ایام گذشته تبدیل انگور به کشمش یکی از بهترین روشهای نگهداری انگور است.

انگور مملو از آب است و همچنین حاوی مقدار زیادی قند دارد که محیط مناسبی برای رشد میکرو ارگانیسمها است ولی هیچ میکرو ارگانیسمی نمی تواند روی کشمش رشد کند چون آب کافی در دسترس نیست به همین دلیل است که می توان کشمش را برای مدت طولانی نگهداری کرد.

کشمش می تواند اندازه متفاوتی داشته باشد و بسته به نوع انگور مورد استفاده و روش خشک کردن سبز، طلایی، قهوه ای یا تیره است.

کشمش طلایی نوعی کشمش تیزابی است و غالبا از انگور بدون هسته تهیه می شود و رنگ طلایی و عطر و بوی خاص آن باعث شده تا کشمش طلایی ملایر طرفداران زیادی را داشته باشد و صادرات ایران بیشتر ازاین نوع کشمش است‌.

در فرآیند تولید کشمش طلایی ملایر، کشاورزان باید منتظر بمانند تا انگور به اندازه کافی برسد، تا به اندازه کافی قند داشته باشد تا خوش طعم باشد و کشمش باکیفیتی را بتوان با آن تهیه کرد.

برای تهیه کشمش، بسیار مهم است که انگور را به درستی خشک کنند، به گونه ای که کشمش نهایی زیاد سفت وخشک نشود.

باید رطوبت کافی تبخیر شود و اگر کشمش حاوی آب بیش از حد باشد، همچنان در برابر کپک و فساد آسیب پذیر خواهد بود.

دو روش اصلی برای خشک کردن انگور وجود دارد:

خشک کردن انگور درمقابل آفتاب و استفاده از روشهای مکانیکی

– اگر آب و هوا در زمان برداشت انگور خشک و گرم باشد، کشمش را می توان در مقابل آفتاب خشک کرد.

در این فرآیند، انگور برداشت شده روی حصیرها پخش می شود، آنها حدود 10 روز در آنجا باقی می مانند، اگرچه مدت زمان دقیق آن به آب و هوا بستگی دارد.

ممکن است در این روش به انگورتیزاب یاگاز گوگرد زده شود که باعث می شود زودتر خشک شود و فرایند خشک شدن به ۳ روز کاهش یابد، البته با زدن تیزاب به هیچ عنوان از ارزش غذایی کشمش کم نمی شود.

از گرما و نور خورشید برای تبخیر رطوبت انگور استفاده می شود، از آنجایی که انگور پوست نازکی دارد و بیشتر حاوی شکر و آب است، به راحتی خشک می شود البته مدت زمان خشک شدن انگور به عوامل زیادی مانند آب و هوا، تنوع انگور و موارد دیگر بستگی دارد.

– خشک کردن مکانیکی

اگر آب و هوا مناسب نباشد، تولیدکنندگان ممکن است تصمیم بگیرند از فرآیندهای خشک کردن مکانیکی برای خشک کردن انگور خود استفاده کنند.

در خشک کن مکانیکی هوا از کنار انگور دمیده می شود تا رطوبت از انگور خارج شود، این فرآیند به طور قابل توجهی سریعتر از خشک کردن درمقابل آفتاب است.

معمولا کمتر از 2 روز طول می کشد تا انگور به اندازه کافی خشک شود، با این حال، اگر به خوبی کنترل نشود، کیفیت کشمش تولید شده از این طریق می تواند پایین بیاید.

دقیقاً مانند انگور، کشمش نیز منبع خوبی از آنتی اکسیدانها است. دارای نوع خاصی از آنتی اکسیدان به نام پلی فنول هستند، پلی فنولها به مبارزه با رادیکالهای آزاد در بدن کمک می‌کنند و التهاب را کاهش می‌دهند و آنها را به یکی از بزرگترین فواید کشمش تبدیل می‌کنند.

کشمش یک منبع غنی از آهن است، آهن برای سیستم قلبی عروقی مفید است به همین دلیل، کشمش یک ماده عالی برای گنجاندن در میان وعده قبل از تمرینات ورزشی است.

درادامه مطلب تعدادی دیگر از خواص کشمش طلایی ملایر بیان می شود:

  • سرشار از انواع ویتامین به خصوص ویتامین D
  • باعث جلوگیری از پوکی استخوان می شود
  • مناسب برای افرادی که رژیم های گیاهی دارند
  • باعث پاک سازی کبد می شود
  • پوست را صاف وشفاف می کند
  • باعث استحکام لثه ودندان می شود
  • انرژی روزانه راتامین می کند
  • تب را کاهش می دهد
  • کمک به کنترل وزن
  • ازبیماریهای قلبی عروقی جلوگیری می کند
  • جلوگیری از سفید شدن مو
  • کمک به درمان بیماری‌های کبدی

از کشمش به عنوان یک ماده در غذاها و همچنین انواع سالاد میوه استفاده می شود، به دلیل محتوای قند بالایی که دارند، اغلب در دسرها و شیرینی ها نیز گنجانده می شود.

در نظر داشته باشید رنگ طلایی کشمش ناشی از استفاده نوع خاصی انگور نیست بلکه ، استفاده از تیزاب و در معرض گاز گوگرد قرار گرفتن انگور، سبب تولید کشمش طلایی می شود.

این محصول دارای ماندگاری بالایی است ومی توان تا مدتها از آن نگهداری کرد، ودر میان انواع کشمش موجود دربازار کشمش طلایی ملایر مزه وطعم بهتری دارد.

شهرستان ملایر در بخش کشاورزی به ویژه باغداری انگور یکی از مناطق مهم تولید انگور در سطح کشور می باشد، تولید انگوردرآن هرساله بیش از۲۶ تن است، وموجب توسعه کسب وکار ورونق اقتصادی دراین‌منطقه شده است.

قیمت کشمش به عوامل مختلفی بستگی دارد ونوع بسته بندی وکیفیت کشمش درفروش آن تاثیر بسزایی دارد.

مهمترین عامل در تعیین قیمت کشمش کیفیت آن است، هرچه کشمش درشت تر، یکدست تر، گوشتی، بدون هسته وشیرین تر باشد قیمت بالاتری دارد.

حجم خرید نیز بر قیمت آن تاثیر گذار است ومسلما قیمت عمده آن با قیمت خرده وکیلویی متفاوت است.

خرید نوع کشمش فله ای یا صادراتی نیز در قیمت آن موثر است، کشمش فله بصورت بوجاری نشده وبسته بندی نشده عرضه می شود و قیمت پایین تری دارد. زیرا هزینه فرآوری کشمش، بسته بندی، کارگر وحمل ونقل باعث بالاتر رفتن قیمت کشمش می شود.

کشمش طلایی ملایر ازطریق گمرک ملایر به سایر کشورها صادر می شود و موجب ارز آوری خوبی برای کشور می شود وسالانه به طور میانگین حدود سه میلیون تن صادرات کشمش انجام می شود و ایران رتبه ۱۱ رادر جهان دارد.

باتوجه به اینکه ایران یکی از مراکز عمده تولید کشمش است فروش کشمش طلایی ملایر برای صادرات به صورت عمده در بسته بندی های مناسب توسط دستگاههای پیشرفته انجام می شود و عمدتا به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

کشمش طلایی ملایر از نظر شکل وظاهر و هم از جهت طعم ومزه حرف اول را درسطح جهان می زند، هیچ‌گونه ضایعاتی دراین محصول مشاهده نمی شود و به همین دلیل جزء بهترین و مرغوبترین انواع کشمش است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما