فروش کشمش تیزابی پلویی بدون هیچ گونه مواد افزودنی

یکی از روش های خشک کردن انگور آغشته کردن آن به محلول تیزاب است که به محصول به دست آمده کشمش تیزابی می گویند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

فروش کشمش تیزابی پلویی بدون هیچ گونه مواد افزودنی

کشمش تیزابی پلویی

کشمش تیزابی پلویی خشک کردن انگور و تبدیل آن به کشمش با روش های قدیمی زمان بر و طولانی است و علاوه بر این باعث از بین رفتن برخی خواص کشمش می شود و ممکن است در این روش پوست کشمش خراب شود به همین دلیل به خشک کردن سریع انگور نیاز داریم.

از جمله کشمش هایی که به سرعت تهیه می شود می توان کشمش تیزابی را نام برد که از گذشته های دور نیاکان ما دست به تولید آن زده اند به طوری که با حل کردن سنگ شغار در آب و ریختن آن بر روی انگور، کشمش تیزابی به دست می آوردند.

هر انگوری که به وسیله محلول تیزاب خشک شود، کشمش تیزابی نام دارد و این فرآیند در سراسر جهان انجام می شود و این نوع کشمش در کشور های خارجی نیز به مصرف می رسد به گونه ای که برخی کشور ها وارد کننده این محصول هستند.

دانه انگور به دلیل داشتن الیافی محکم در ساختار پوست خود، از خروج و خشک شدن سریع انگور ممانعت می کند.

همین امر موجب پایین آمدن کیفیت کشمش تولیدی می شود اما تیزاب با خاصیتی که دارد موجب سریع تر خشک شدن این خشکبار می شود.

محلول تیزاب کشمش پلویی همان اسید سیتریک است که باعث حفظ رنگ روشن بین زرد و قهوه ای و ایجاد منافذ هایی ریز بر روی انگور می شود تا آب آن سریع تر خارج شده و زود تر خشک شود تا محصول نهایی با کیفیت تر باشد.

برای تولید کشمش تیزاب پلویی پس از شست و شوی انگور ها و زدودن آلودگی ها محلول تیزاب را بر روی آن ها ریخته می شود و بعد از آن به این ماده اجازه داده می شود تا سرعت خشک شدن انگور را تسریع بخشد.

لازم به ذکر است که تیزاب علاوه بر خاصیت کاتالیز مانندی که دارد، ویژگی ضدعفونی کنندگی را نیز دارا می باشد.

کشمش تیزابی پلویی با توجه نوع انگوری که در آن به کار رفته است در دو دسته دانه دار و بدون دانه طبقه بندی می شود که هر یک از آن ها خواص و ویژگی های منحصر به فردی دارند.

کشمش تیزابی یکی از محصولاتی است که ارزش غذایی فوق العاده بالایی دارد و برای هر سن و سالی مفید است و مصرف آن به صورت روزانه در حد متعادل به شدت توصیه می شود.

این خشکبار خارق العاده منبعی غنی از انواع پروتئین ها، اسید های چرب مفید و غیر اشباع، فیبر، انواع ویتامین ها نظیر ویتامین A، D، E، K، ویتامین های گروه B، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، فسفر، آهن و بسیاری مواد معدنی دیگر است.

این ماده مغذی به سبب ارزش غذایی بالایی که دارد برای بدن در هر سن و سالی بسیار مفید است که در ادامه با برخی از خواص آن بر روی بدن آشنا خواهیم شد.

این کشمش به دلیل آن که دارای انواع مواد معدنی مانند آهن، سلنیوم، فسفر و… و همچین انواع ویتامین ها است موجب می شود با مصرف آن بخشی از نیاز بدن به این مواد تامین شود.

غنی بودن بدن از مواد معدنی و ویتامین ها مانع از ابتلا افراد به انواع بیماری ها و ناراحتی ها می شود همچنین کشمش موحب کاهش کلسترول خون می شود که این ویژگی عملکرد روده ها را بهبود می بخشد.

این محصول چربی و سدیم کم و فیبر بالایی دارد که در درمان و پیشگیری از سرطان کولون جلوگیری می کند و به خاطر پتاسیمی که دارا می باشد، مانع از افزایش فشار خون می شود و باعث کنترل فشارخون در افراد مبتلا به این بیماری می شود.

آنتی اکسیدان های موجود در آن روند پیری را کند تر می کنند و مانع از بروز آلزایمر در اشخاص می شود، همچنین سلنیوم آن به سلامت پوست و مو کمک کرده و موجب کاهش استرس و اضطراب در افراد می شود.

یکی دیگر از خواص کشمش تیزابی که از مهم ترین خواص آن نیز به شمار می روند، کنترل و درمان دیابت است بنابراین می توان آن را جایگزین قند کرد تا علاوه بر کنترل دیابت از دیگر خواص آن نیز بهره مند شد.

این میوه خشک به خاطر داشتن کلسیم در رفع مشکل پوکی استخوان موثر است و در کودکان به استخوان سازی و سلامت استخوان ها و مفاصل کمک می کند و در بزرگسالان نیز تاثیرات مفیدی می گذارد.

این محصول با آن که خواص فوق العاده ای دارد اما کسانی که مشکلات ریوی و آسم دارند نباید آن را مصرف کنند.

شهر های زیادی کشمش تیزابی پلویی را تولید می کنند اما معروف ترین تولیدکنندگان این محصول که بیشترین تولید کشور را نیز دارا می باشند، شهر های تاکستان قزوین، ملایر همدان و قوچان خراسان رضوی است.

قیمت کشمش تیزابی به عوامل گوناگونی بستگی دارد و از جمله این عوامل انگور مورد استفاده، درجه کیفیت تیزاب، شهر تولید کننده و… می باشد.

هر چه کیفیت تیزاب و انگوری که از آن استفاده می شود بالاتر باشد قیمت این محصول نیز بیشتر خواهد بود.

همچنین از آن جا که کشمش تیزاب ملایر و تاکستان با کیفیت ترین و بهترین نمونه از این میوه خشک است پس قیمت کشمش متعلق به این شهر ها نیز نسبت به سایر شهر ها بیشتر خواهد بود.

فروش کشمش تیزاب پلویی هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور صورت می گیرد و یکی از محصولات صادراتی کشورمان ایران است که در سطح جهان زبانزد است و جزء برترین ها می باشد.

مجوعه ما یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان کشمش تیزاب پلویی با بهترین کیفیت است که در روند تولید آن هیچ گونه مواد افزودنی ای استفاده نمی کند و محصولی با کیفیت و سلامت بالا را عرضه می کند.

این مجموعه در تلاش است این محصول را با بالاترین کیفیت در اختیار شما عزیزان قرار دهد و با حذف دست واسطه ها و دلالان آن را به صورت مستقیم با قیمت مناسب به دست شما خریداران محترم برساند.

شما می توانید با تیم مشاوران مجموعه تماس بگیرید تا آن ها اطلاعات کامل را در رابطه با محصول، قیمت، چگونگی ارسال و… در اختیارتان قرار دهند تا در صورت تمایل اقدام به ثبت سفارش خود کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما