خواص کشمش سیاه برای تقویت نیروی جنسی با افزایش طبع گرم بدن

از جمله فواید و خواص کشمش سیاه افزایش طبع گرم بدن است که برای تقویت نیروی جنسی از آن استفاده می شود و از این جهت بسیار ارزشمند است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خواص کشمش سیاه برای تقویت نیروی جنسی با افزایش طبع گرم بدن

خواص کشمش سیاه

خواص کشمش سیاه انگور از میوه‌هایی است که بیشتر از آنچه به صورت تازه مصرف می شود خشک شده و در غذا یا به عنوان آجیل استفاده می شود که در میان انواع انگورها نوع سیاه این محصول از معروف ترین ها می باشد و در تهیه کشمش سیاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت که یکی از مفیدترین انواع این محصول به شمار می رود.

کشمش سیاه حاصل خشک نمودن انگوری است که فاقد هر نوع هسته است و در اصطلاح علمی به آن کورنت سیاه می گویند به این ترتیب که این محصول به روش طبیعی و در زیر نور خورشید از انگورهای سیاه به دست می آید و نسبت به هر نوع کشمش دیگری رنگ تیره تری دارد علاوه بر این مزه آن نسبتاً تند و شیرین است و به طور خاص به عنوان چاشنی در سالادها استفاده می شود همچنین در تهیه دسر و اسموتی نیز کاربرد دارد.

این کشمش خاص دارای قندهای میوه زیادی ازجمله فروکتوز و گلوکز است که از قندهای بسیار مناسب برای بدن هستند چون سریع جذب خون شده و انرژی بدن را تامین می کنند بنابراین این محصول برای رفع گرسنگی و جهت انجام فعالیت های ورزشی فوق العاده مناسب می باشند.

در هر فنجان از این کشمش حدود ۴۰۰ کیلو کالری انرژی وجود دارد که رقم فوق‌العاده زیادی است همچنین به میزان ۱۰۷ گرم کربوهیدرات و حدود ۱۰ درصد فیبر در این محصول وجود داشته و میزان پروتئین آن نیز به ۶ درصد می رسد بنابراین یکی از مقوی ترین انواع میوه های خشک به شمار می رود.

کشمش سیاه دارای خواص و فواید درمانی بسیار زیادی است که از مهمترین آنها می توان به نقش این محصول در افزایش سطح هموگلوبین خون اشاره کرد و به این ترتیب مصرف کشمش برای درمان آنمی یکی از بهترین محصولات به شمار می رود که تاثیر آن از بسیاری داروها بیشتر است.

روش های مختلفی برای مصرف کشمش سیاه وجود دارد که از خوردن میوه سالم آن تا خیساندن این محصول در آب و خوردن آن به عنوان صبحانه همگی از روش های متداول مصرف این محصول هستند که روش دوم در طب سنتی بسیار رایج است و در برخی از کشورها مانند هند و کشورهای همسایه متداول می باشد.

از دیگر خواص این میوه خشک سیاه می توان به نقش آن در سلامت دهان اشاره کرد و این که به سلامت لثه ها کمک زیادی می کند و این که به دلیل داشتن ترکیبات ضد میکروبی مانند اسید لینولنیک و اسید لینولئیک از بروز بیماری‌های لثه جلوگیری می نماید همچنین این محصول برای کنترل دیابت بسیار مناسب است و به کمک آن تنظیم سطح قند خون بهتر انجام می شود.

مصرف این کشمش برای همه افراد و به ویژه کودکان جهت تقویت حافظه توصیه می گردد و به این ترتیب از بروز بیماری‌های مختلف مربوط به حافظه در دوران کهولت سن جلوگیری می‌شود همچنین این محصول دارای خواص ضد سرطان بسیار زیادی است و آنتی اکسیدان‌های موجود در آن از ایجاد سرطان روده بزرگ جلوگیری می نماید.

فواید کشمش سیاه بسیار زیاد است که علاوه بر موارد ذکر شده در بالا می توان به فیبر فراوان آن اشاره نمود که نقش آن در افزایش حجم مدفوع بسیار زیاد بوده و به این ترتیب به دفع راحت تر آن کمک می نماید همچنین این محصول دارای کلسیم و بور بسیار زیادی است و این دو عنصر نقش کلیدی در استحکام دندان ها و استخوان ها ایفا می کنند.

از دیگر فواید و خواص این میوه خوشمزه می توان به نقش آن را در جلوگیری از نازک شدن میوه ها اشاره کرد که این کار را با افزایش خون رسانی به فولیکول های مو انجام می شود و آهن زیادی را در اختیار آنها قرار داده تا به این ترتیب مانع نازک شدن موها شوند همچنین این میوه خوشمزه دارای ویتامین c و آهن فراوانی است و این دو در جلوگیری از سفیدی زودرس موها بسیار نقش ایفا خواهند کرد.

این میوه کلسترول و چربی ندارد بنابراین مصرف آن باعث کاهش چربی مضر موجود در خون یا ال دی ال می شود و به این ترتیب نقش بسیار موثری در کاهش کلسترول ایفا خواهد کرد به این ترتیب این کشمش به سلامت قلب و عروق کمک زیادی خواهد نمود.

روش های مصرف زیادی برای کشمش سیاه برای استفاده از مواد مغذی آن وجود دارد مثلا این ماده اولیه در تهیه کوکی ها است همچنین می توان در تهیه شیرینی های خوشمزه به جای شکر از این کشمش استفاده نموده علاوه بر این اضافه کردن آن به سالادهای مختلف به ویژه سالادهای سبز باعث تغییر طعم آنها خواهد گشت، علاوه بر این این کشمش را می توان به ماست و غلات نیز اضافه کرد و از مزه ایجاد شده توسط آن نهایت لذت را برد.

خواص بیان شده برای این محصول بسیار زیاد است و کسانی که به دنبال بهترین این محصول و تهیه آن در خانه هستند باید مقداری انگور سیاه را تهیه کرده و ساقه ها را از آن جدا کنند سپس آن را با آب شسته و انگورها را در سینی قرار دهند و در روزهای آفتابی در مجاورت تابش مستقیم نور خورشید قرار دهند تا به این ترتیب به مرور انگورها خشک شده و کشمش آفتابی به عنوان یکی از بهترین این کشمش به دست آید.

برای بهره مندی از تمام خواص موجود در میوه خشک باید نوع تازه و درجه یک آن را به دست آورد در غیر این صورت کشمش های سیاه مانده و انباری نمی توانند انتظارات را از این میوه خشک برآورده سازند چون چنانچه این میوه در شرایط نامناسب نگهداری شود و مدت زیادی از تولید آن گذشته باشد مواد مغذی موجود در آن به ویژه ویتامین ها دچار کاهش کیفیت خواهند شد و به این ترتیب انتظاری را که از این کشمش وجود دارد برآورده نخواهد ساخت بنابراین برای بهره بردن از تمام خواص و فواید این کشمش خوشمزه باید نوع درجه یک و تازه آن تهیه شود تا بتوان از ارزش غذایی بالای این محصول نهایت استفاده را برد و بیشترین استفاده را از آن به دست آورد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما