خواص کشمش سبز آفتابی و تاثیر بی نظیر آن در کاهش وزن سریع

انگوری که توسط نور خورشید، دستگاه های میوه خشک کن یا در سایه خشک می شود کشمش می گویند همچنین مواد مغذی موجود در کشمش مانند کالری، ویتامینها و مواد معدنی بیشتر از انگور است، در این مقاله خواص کشمش سبز آفتابی و تاثیر بی نظیر آن در کاهش وزن سریع را به شما عزیزان توضیح می دهیم امیدوارم اطلاعات کافی بدست آورید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خواص کشمش سبز آفتابی و تاثیر بی نظیر آن در کاهش وزن سریع

کشمش سبز آفتابی

کشمش سبز آفتابی کشمش به دلیل طعم لذیذی که دارد در بسیاری از تنقلات مانند کلوچه و شکلات استفاده می شود و برخی آن را با سالاد و تزیین برنج استفاده می کنند، کشمش انواع مختلفی دارد که معروفترین آن کشمش سبز آفتابی است، اصولا بیشتر کشمشها دارای خاصیت یکسانی هستند ولی کشمش سبز آفتابی چون در زیر نور خورشید خشک شده خاصیت بیشتری نسبت به بقیه مدلها دارد.

مواد مغذی موجود در کشمش سبز آفتابی

١. کالری و قند: مانند سایر میوه های خشک، کشمش دارای مقدار زیادی کالری است، بنابراین باید به میزان کشمشی که فرد در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کند توجه شود و در مطالعه ای که روی کشمش انجام شد.

٢. فیبر رژیمی: یک مشت کشمش بین شش تا دوازده درصد از نیاز بدن به فیبر در روز را تامین می کند.

٣. آهن: یک مشت کشمش حاوی هفت درصد آهن مورد نیاز روزانه زنان و هفده درصد از نیاز روزانه به آهن برای مردان را تشکیل می دهد.

۴. کلسیم : یک مشت کشمش حاوی پنج درصد نیاز روزانه به کلسیم است، کلسیم نقش مهمی در ساختمان و ایمنی دندانها و استخوانها دارد، به زنان توصیه می‌شود که روزانه آن را بخورند تا از پوکی استخوان جلوگیری شود کشمش همچنین حاوی مقدار کمی بور است که برای عملکرد ویتامین D و کلسیم در ساخت و استخوانهای سالم مورد نیاز است.

۵. آنتی اکسیدانها: کشمش حاوی آنتی اکسیدانهای طبیعی است که اثر اکسیدانهای مضر را که منجر به آسیب به سلولهای بدن می شود.

۶. مواد ضد میکروبی

فواید کشمش سبز آفتابی برای سلامتی

١. تامین انرژی بدن : کشمش منبعی غنی از کربوهیدراتها به ویژه قند طبیعی است و معمولاً در هنگام احساس بی حالی و تنبلی به فرد انرژی می دهد و یک میان وعده عالی برای ورزشکاران چه قبل و چه بعد از ورزش است.

٢. درمان و پیشگیری از یبوست: فیبر موجود در کشمش از یبوست جلوگیری می کند .

٣. پیشگیری از کم خونی فقر آهن: کشمش یکی از معدود غذاهای گیاهی سرشار از آهن است، ماده معدنی بسیار ضروری برای بدن انسان و نقش کلیدی در ساخت پروتئین هموگلوبین و نقش مهمی در تشکیل گلبولهای قرمز خون دارد که اکسیژن را به سلولهای مختلف بدن می‌رسانند کمبود آهن منجر به کم خونی و از عوارض آن عدم تعادل در بدن انسان می شود، بنابراین خوردن غذاهای حاوی آهن از واجبات است.

۴. پیشگیری از پوکی استخوان: کشمش منبع خوبی از کلسیم است که برای ساختن دندانها و استخوانهای قوی و حفظ خراب نشدن آنها مهم است، بنابراین معمولاً به زنانی که سن جوانی را پشت سر گذاشته‌اند توصیه می‌شود برای جلوگیری از پوکی استخوان که اغلب با افزایش سن ایجاد می‌شود، از آن استفاده کنند، کشمش حاوی بور است که با کلسیم و ویتامین D برای حفظ سلامت مفاصل و استخوانها و جلوگیری از پوکی استخوان کار می کند.

۵. تقویت احساس سیری و تاثیر آن بر روی لاغری: کشمش یک میان وعده سالم برای کاهش وزن هنگام استفاده از یک رژیم غذایی سالم است ، زیرا حاوی فیبر است که با کند کردن هضم احساس سیری را تقویت می کند، که به کاهش کالری مصرفی بعدا کمک می کند بنابراین کاهش وزن صورت می گیرد و برای جلوگیری از یبوست و اهمیت فیبر در کاهش کلسترول بد خون بسیار موثر است.

کاهش سطح کلسترول : فیبر همچنین به کاهش سطح کلسترول خون، به ویژه کلسترول بد کمک می کند.

تامین آنتی اکسیدان بدن: کشمش منبع بسیار غنی از مواد مغذی گیاهی مانند فنلها و پلی فنولها است که آنتی اکسیدانهای قوی هستند که به از بین بردن رادیکالهای آزاد و محافظت از سلولها و DNA در برابر آسیب اکسیداتیو کمک می کند که از بسیاری از بیماریها مانند سرطان ، بیماری های قلبی وغیره جلوگیری می کند شایان ذکر است که کشمش سبز آفتابی رنگ حاوی آنتی اکسیدان در مقادیر بیشتری نسبت به انواع دیگر است.

پیشگیری از میکروب: کشمش حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که از لثه ها و دندانهای سالم نگهداری می کند، از جمله اسید اولئانولیک و اسید لینولنیک که همگی با باکتریهای دهانی که باعث ایجاد حفره می شوند مبارزه می کنند، بنابراین برای حفظ دندانها به جای کیک، بیسکویت، آب نبات یا شیرینیهای دیگر، کشمش را به عنوان میان وعده مصرف کنید.

کشمش را می توان به روشهای مختلفی مصرف کرد، یا به صورت خام یا با افزودن آن به غذاها، سالادها یا می توان آن را به کیکهای خانگی سالم تهیه می شوند اضافه کرد، می توان آن را به سالادها اضافه کرد تا طعم شیرین و خوش طعمی به آنها اضافه شود، کشمش را می توان به برخی از انواع پاستا اضافه کرد.

از عوارض کشمش برای کودکان این می باشد که چون کشمش یک غذای شیرین است، خوردن آن ممکن است بخواهد باکتری در دندان کودک جمع شود و باعث پوسیدگی دندان و فرسایش لایه مینای دندان شود پس کودکان باید از خوردن بیش از حد آن جلوگیری کنند.

باید تاکید کرد که کشمش نیز مانند سایر میوه های خشک دارای مقادیر زیادی قند است، بنابراین خوردن زیاد از حد آن بدون توجه به کل کالری مصرفی در طول روز ممکن است منجر به افزایش وزن و افزایش سطح تری گلیسیرید در خون شود و به افرادی که در طول رژیم غذایی از نیاز به قند رنج می برند توصیه می شود که مقداری روزانه کشمش بخورند تا علاوه بر استفاده از مواد غذایی،ویتامینها، مواد معدنی و فیبر نیاز آنها به قند را نیز تامین کنند ولی مصرف آن در حد اعتدال توصیه می شود.

مجموعه ما دارای انواع کشمشهای سبز آفتابی می باشد، شما عزیزان می توانید این محصول با کیفیت و درجه اول را در سایت مشاهده نموده و با بهترین قیمت سفارش خود را تکمیل کنید، ما در اسرع وقت با بسته بندی خوب و بهداشتی برای شما ارسال خواهیم کرد.

ضمنا در صورت وجود هرگونه سوالی در زمینه کشمش می توانید با مسئولان فروش مجموعه تماس بگیرید تا راهنماییهای لازم را دریافت نمایید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما