تولید کشمش تیزابی سایه خشک در اندازه درشت و مرغوب

یکی از خشکبارهای مهم در ایران کشمش تیزابی سایه خشک است که در دو نوع دانه دار و بی دانه تولید می گردد و رنگهای مختلفی دارد و شما می توانید نوع درشت و مرغوب و با کیفیت آن را در بازار مشاهده کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

تولید کشمش تیزابی سایه خشک در اندازه درشت و مرغوب

تولید کشمش تیزابی

تولید کشمش تیزابی این محصول اغلب به رنگ زرد و سبز می باشد که در زمانهای گذشته برای تولید کشمش تیزابی و خشک کردن انگورها، آنها را در زیر زمین در خانه های خود به صورت آویزان نگه داری می کردند و این عمل آنها منجر به تبدیل شدن انگور به کشمش می شد که این یک روشی خیلی خوب برای خشک کردن کشمش بود که بسیار عالی بود و یک روش سنتی و قدیمی محسوب می شد و ارزش غذایی کشمش نیز حفظ می شد.

امروزه روش دیگری را افراد برای تولید کشمش ابداع کردند که منجر به تولید کشمش تیزابی شد بدین معنا که افراد برای فروش هرچه زودتر کشمش، انگور را بوسیله ی تیزاب خشک می کنند که در کنار مزیتی که دارد موجب می شود تیزاب به همراه خود، بیماریهای زیادی را ایجاد کند.

اصولا کشمش تیزابی از انگوری که هیچگونه دانه ای ندارد درست می شود که برای تولید کردن این محصول، آن را درون روغن تیزاب آغشته می کنند و بوسیله دود گوگرد، انگوری که قصد تبدیل به کشمش را دارند خشک می کنند و رنگ آن قهوه ای روشن می باشد و نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که دود گوگرد واقعا برای سلامتی انسانها مضر و زیان آور می باشد.

این نوع کشمش را با استفاده از مواد شیمیایی به نام اسید سیتریک خشک می کنند که اصلا برای بدن هیچ گونه فایده ای ندارد و برعکس مضر نیز هست و با گذشت زمان نیز تاثیرات مخربی و خیلی بدی را بر روی بدن افراد خواهد گذاشت و این نوع کشمش از نظر ارزش غذایی در رده ی بالایی قرار دارد اما در دراز مدت مصرف آن ممکن است باعث بروز و رخ دادن بعضی از بیماریها برای افراد گوناگون گردد.

استفاده از این نوع کشمش، برای افرادی که بی حال هستند توصیه می گردد چرا که انرژی زیادی را به بدن افراد وارد می کند به همین دلیل باید روزانه مقدار معینی از آن مصرف شود تا بدن دچار آسیبی نشود و این کشمش به دلیل کربوهیدراتی که درون خود دارد باعث اضافه وزن افراد می گرد به همین جهت استفاده از آن برای افرادی که چاق هستند توصیه نمی شود.

این محصول دارای مزایا و معایبی هست که در ادامه برخی از آنها را برای شما شرح می دهیم: ۱) برای خشک کردن خیلی از کشمشها به چند ماه زمان نیاز هست ولی برای خشک کردن این نوع کشمش که روشی سریع هم می باشد آن را با تیزاب آغشته می کنند تا هرچه سریعتر خشک شود۲) مزیت دیگر آن است که در این روش اندازه دانه های انگور اصلا کوچک نمی گردد و به همان اندازه ای که هست باقی می ماند و دارای رنگ خوبی نیز هست ولی در روش سنتی که خشک نمودن انگور در مقابل نور خورشید بود؛ این عمل باعث می شد اندازه دانه های انگور کوچک گردد و با گذشت زمان طولانی تر خشک بشود.

در کنار مزایایی که اشاره کردیم این محصول معایبی نیز دارد که برای شما بیان می کنیم: اول آنکه استفاده از این روش برای خشک نمودن باعث ایجاد خیلی از بیماریها برای انسان می شود که با مصرف کردن آن وارد بدنشان می گردد و درسته که در این روش کشمشها به وسیله مواد تیزاب خیلی زود خشک می شود ولی از طرف دیگر، زیان و ضررهای خیلی زیادی را هم به دنبال دارد و خیلی از مردم هم به خاطر ظاهر زیبایی که این محصول دارد از آن بهره می گیرند.

خیلی از افراد هستند که این گشمش را با کشمش معمولی یا آفتاب خشک اشتباه می گیرند و یکی می دانند اما در واقع میان این دو نوع کشمش تفاوتهایی وجود دارد که به بررسی این تفاوتها می پردازیم تا موقع خرید کردن خودتان به راحتی بتوانید آنها را از هم تمییز دهید.

بعضی از تفاوتهای کشمش تیزابی با کشمش معمولی این موارد می باشند که عبارت هستند از: ۱) کشمشهای تیزابی حالتی براق را دارند و به شکل روغنی هستند ۲) این کشمش در قیاس با کشمش معمولی خیلی نرم و آبکی است ۳) بوسیله شستن کشمش تیزاب، مقدار کمی از روغن آن بر روی آب می ماند و اینکه خوشمزه تر از کشمش معمولی است اما طعم کشمش معمولی شبیه انگور است و رنگش کدری می باشد و در قیاس با کشمش تیزاب خشک تر می باشد.

قیمت این محصول یعنی کشمش تیزاب به عواملی مانند نوع بسته بندی، مکان تولید، برند تولید کننده آن، قیمت ارز بستگی دارد و اگر بخواهیم به طور کلی عرض کنیم باید بگوییم که قیمت این نوع کشمش پس از بررسی کردن کیفیت و همچنین مرغوبت آن معین می شود.

اگر با این اطلاعاتی که در اختیار شما قرار دادیم قصد خرید کردن این نوع کشمش را دارید می توانید به هر یک از مراکز معتبری که به فروش کشمش و به طور کلی خشکبار مشغول هستند مراجعه کنید چرا که خرید از مراکز معتبر باعث می شود که شما از استاندارد بودن و همچنین کیفیت محصول اطمینان پیدا کنیدو ه همجنین بعد از خرید کردن این نوع کشمش، آن را به با آب خوبی بشویید تا هرگونه مواد شیمیایی و گرد و خاکی که بر روی آن است از آن جدا شود و برداشته شود.

شما می توانید برای اینکه این محصول را به قیمتی مناسب خریداری کنید آن را از خود تولید کننده به شکل مستقیم خریداری کنید که در اینجا چون هیچ یک از واسطه هایی که باعث افزایش قیمت می شوند وجود ندارد می توانید آن را با قیمت مناسب و ارزان در اختیار خود بگیرید و همچنین اگر به دنبال خرید به شکل عمده نیز هستید این روش نیز برلی شما سودمند است چرا که به شما کمک می کند تا آن را با قیمتی مناسب خریداری نمایید.

برای خریداری این محصول می توانید از یکی از روشهای خرید به شکل حضوری یا آنلاین را انتخاب کنید که البته در روش آنلاین می توانید لز هریک از محصولاتی که می خواهید خرید کنید اطلاعاتی نیز از قبل در اختیار داشته باشید تا زتوانید آگاهانه آن را انتخاب کنید و اینکه نیاز به حضور در آن مکان را هم ندارید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما