بازار فروش کشمش پلویی در سطح کشور

کشمش پلویی یکی از انواع خشکباری است که در زمان تهیه برنج و غذا های مختلف ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع علت نامگذاری این نوع به کشمش پلویی به کاربرد آن در پلو مرتبط می شود. کشمش از خشک کردن دانه های انگور به دست می آید که در سطح کشور و در بازار های فروش مختلف هم به شکل عمده و هم به صورت خرده فروشی به مشتریان عرضه می شود.

بازار فروش کشمش پلویی در سطح کشور

بهترین نوع کشمش چه مشخصاتی دارد

بهترین نوع کشمش چه مشخصاتی دارد کشمش یکی از انواع خشکباری پر مصرف در فرهنگ غذایی ایرانیان می باشد که در زمان تهیه برنج و غذا های مختلف ایرانی به کار می رود. مواد مغذی فراوانی در دانه های انگور خشک شده که کشمش نامیده می شود وجود دارند که از مواد مغذی سرشار بوده و انرژی فوق العاده ای دارد.

همان طور که در قسمت قبلی نیز عنوان شد از خشک کردن دانه های انگور به دو شیوه انواع کشمش تهیه می شود. این روش ها عبارتند از:

تیزابی. کشمش تیزابی نوعی کشمش است که به کمک برخی مواد آماده می شود و در خشک کردن آن از آفتاب استفاده نمی شود. این نوع کشمش در دو رنگ زرد روشن و قهوه ای تهیه شده و در بسته بندی های مختلف و مقادیر متنوع در بازار به فروش می رسد.

آفتابی. که همان طور از نام آن پیداست در آفتاب و در معرض نور خورشید خشک شده و در طی مراحل خشک شدن آن از هیچ ماده دیگری استفاده نمی شود. از این رو نوعی کشمش ارگانیک و طبیعی در اندازه های ریز و درشت به شمار می رود.

از آن جا که کشمش نوعی ماده غذایی به شمار می رود بنابراین بهترین نوع آن در درجه اول باید از کیفیت لازم بهداشتی برخوردار باشد. ضمن این که در هر دو روش تهیه چه به شکل آفتابی و چه به صورت تیزابی استاندارد های لازم در آن رعایت شود.

رعایت نکان بهداشتی مهمترین عاملی است که در تهیه کشمش از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. مسئله دیگر که به نوبه خود فاکتوری مهم به شمار می رود نوع بسته بندی و آماده سازی کشمش برای عرضه به بازار است. انتخاب شکل مناسبی از بسته بندی ضمن رعایت اصول بهداشتی می تواند رضایت خاطر مشتریان و مصرف کنندگان را به خود جلب نموده و عاملی موثر در افزایش میزان فروش به شمار رود.

نکاتی برای خرید کشمش ریز پلویی

خشک کردن یکی از روش های مفید و کارآمد در نگهداری مواد غذایی مختلف و میوه ها می باشد که ضمن فراهم آوردن امکان نگهداری بیشتر در مدت زمان طولانی ارزش غذایی آن را نیز افزایش می دهد. به همین سبب امروزه میوه ها و مواد غذایی که امکان خشک شدن را دارند به شیوه های مختلف تهیه شده و روانه بازار های مصرف می شوند.

در این میان یکی از مهمترین میوه هایی که قابل خشک کردن بوده و در ضمن خشک شدن ارزش غذایی آن افزایش می یابد انگور است. انواع مختلفی از انگور در تاکستان های کشور به عمل می آید که عبارتند از:

  • شرابی
  • یاقوتی
  • ردکارنت
  • مکیاج

رنگ، اندازه دانه و نوع از جمله عواملی است که موجب نامگذاری ارقام مختلف انگور در کشور شده است. در این میان یکی از انواع کشمش از نظر کاربرد و شکل نوع ریز پلویی آن می باشد. علت نامگذاری این نوع به کشمش پلویی به کاربرد آن در پلو مرتبط شده و به همراه انواع پلو ها مانند شیرین پلو و عدس پلو قابل به کار می رود.

از آن جا که این رقم از کشمش کاربرد زیادی دارد و در تهیه پلو های مخلوط ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین بهتر است که خریداران در زمان خرید نکات لازم را در این زمینه بدانند و آنها را مد نظر قرار دهند. مثلا بهداشتی بودن از جمله موارد مهمی است که به طور مستقیم با سلامت مصرف کننده و خریدار سر و کار دارد و از این رو بهتر است در زمان خرید از مراکز معتبر که عرضه کننده کشمش تازه می باشند خرید صورت گیرد.

تازه بودن یکی دیگر از پارامتر هایی است که نقش عمده در زمان خرید بر عهده دارد. کشمش تازه بوی ماندگی نمی دهد و با مزه کردن آن به خوبی طعم تازگی آن قابل درک است. بنابراین عرضه کشمش به صورت تازه عاملی مهم در زمان عرضه و خرید آن محسوب می شود.

اطلاعاتی جامع درباره کشمش طبیعی اعلا

اطلاعاتی جامع درباره کشمش طبیعی اعلا طبق اطلاعاتی که در قسمت های قبلی ذکر شد از خشک کردن دانه های انگور به دو روش تیزابی و آفتابی می توان کشمش تهیه کرد. دانه های رنگارنگ انگور پس از خشک شدن به هر یک از این دو شیوه به یکی از پر مصرف ترین خشکبار ها نه تنها در ایران بلکه در سایر کشور های جهان مبدل می شود.

در روش خشک شدن انگور به شیوه آفتابی از هیچ ماده افزودنی استفاده نشده و در واقع به کارگیری این روش موجب تهیه کشمشی اعلا با کیفیتی برتر می شود. این محصول نه تنها در بازار داخلی بلکه در بازار صادراتی کشور نیز دارای خریدارانی است که مقدار خرید متفاوتی داشته و هر ساله خریدار بهترین و مرغوب ترین کشمش ایران می باشند.

از این رو بنا به سفارش مشتری و خریدار تولید کننده یا مرکز پخش اقدام به آماده سازی این محصول هم به صورت فله و هم شکل بسته بندی می نمایند. در این زمینه سفارش خریدار است که تایین کننده نواع ارائه کشمش و شکل آن می باشد.

بررسی مشخصات کشمش ارگانیک بی هسته

کشت ارگانیک یکی از شیوه هایی است که در کشاورزی امروزه کاربرد بسیار دارد. استفاده از این روش موجب تهیه و تولید محصولاتی با کمترین میزان آسیب و بهترین کیفیت ممکن می شود. در کشت ارگانیک سعی بر آن است تا از سموم و کود های شیمیایی به میزان بسیار کم استفاده شود. محصولاتی نظیر کشمش را نیز به این شیوه از انگور سالم و انواع بدون هسته آن آماده می سازند و روانه بازار مصرف می کنند.

محصولی که به این شیوه تهیه شود. ارگانیک بوده و یکی از سالم ترین مواد مغذی برای تغذیه به همراه غذا یا به عنوان تنقلات می باشد. بررسی مشخصات کشمش بی هسته ارگانیک نشان می دهد که این خشکبار دارای ویژگی های زیر است:

این نوع کشمش همان طور که از عنوان آن پیداست فاقد دانه بوده و بی هسته است. از این رو در زمان مخلوط شدن با انواع پلو یا شیرینی فاقد هسته بوده و مصرف آن آسان است.

ارگانیک بودن این محصول نیز از دیگر مشخصات آن می باشد که به شیوه خشک شدن آن مرتبط می شود. در این روش از نور خورشید و انرژی طبیعی آفتاب برای خشک کردن دانه های انگور استفاده می شود که ارزش غذایی کشمش را دو چندان می نماید.

از موارد دیگری که بررسی این محصول نشان می دهد آن است که نوع بسته بندی و عرضه آن نیز به مشتری متفاوت بوده و بنا به نظر خریدار می باشد. مثلا در مواردی که کشمش از نوع صادراتی باشد بسته بندی از اهمیت خاصی برخوردار می شود که تاثیری مستقیم بر میزان فروش محصول خواهد داشت و میزان فروش را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و با ارز آوری قابل توجه به داخل کشور همراه می شود.

توزیع کننده کشمش پلویی به صورت عمده

توزیع کننده کشمش پلویی به صورت عمده کشمش پلویی یکی از ارقام مختلف کشمش به شمار می رود. از انواع دیگر کشمش عبارت است از:

مویز که یکی از پر خاصیت ترین ارقام کشمش است. در انواع درشت و ریز تهیه می شود و عمدتا رنگ آن سیاه می باشد.

کشمش ملایری با رنگ روشن که این محصول در ملایر تهیه می شود.

کشمش سلطانی با رنگی روشن، بدون هسته، قابل خشک شدن به شکل تیزابی و در اندازه نسبتا کوچک.

کشمش کاشمری که در شهرستان کاشمر از توابع استان خراسان رضوی به عمل می آید و یکی از پر فروش ترین ارقام کشمش می باشد.

هر یک از اقام کشمش نام برده شده میزان مصرف و فروش متفاوتی دارند. از این رو توزیع کننده نوع پلویی این محصول پس از برداشت انگور از تاکستان های انگور و خشک نمودن آن( که این کار توسط کشاورزان صورت می گیرد) عرضه کننده به صورت عمده می باشد.

در عرضه عمده حجم قابل توجهی از کشمش تازه تهیه شده و به صورت فله در اختیار خریداران قرار می گیرد. گاهی اوقات شرکت های تولیدی با برند های خاص این کالا را از تولید کننده و کشاورز خریداری نموده و خود اقدام به بسته بندی آن می نمایند. این امر باعث شده است که این محصول در بازار با نام های مختلفی به فروش برسد که به طور حتم کیفیت برخی از محصولات عرضه شده نسبت به دیگر انواع آن بالاتر بوده و جزء برند های به نام به شمار می رود. به طور قطع خرید از تولید کننده به صورت عمده و با قیمت ارزان تر خواهد بود.

عرضه کشمش پلویی با بهترین کیفیت

کیفیت، تازگی و بهداشتی بودن سه فاکتور مهم در عرضه کشمش پلویی به شمار می رود. هر یک از این پارامتر ها به عنوان عاملی موثر نقشی مستقیم در میزان فروش و عرضه یک کالا به ویژه ماده غذایی بر عهده دارد. از این رو فروشندگان و عرضه کنندگان به دنبال تامین این سه عامل مهم برای حفظ کیفیت و فروش بیشتر می باشند.

کیفیت که به شکل نگهداری و مراحل تهیه کشمش بر می گردد و انتخاب نوع انگور مناسب و شیوه مناسبی از خشک کردن می تواند تضمین کننده کیفیت این محصول باشد.

تازگی کشمش که یکی از فاکتور های اساسی برای مصرف کننده محسوب می شود نیز به نوبه خود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

شیوه عرضه هم از عواملی اساسی در فروش کشمش می باشد. در صورتی که قرار باشد کشمش به شکل بسته بندی شده به بازار عرضه شود انتخاب مواد اولیه بهداشتی در بسته بندی و به کارگیری ماشین آلات پیشرفته از جمله عواملی است که می تواند در شکل گیری این محصول نقشی به سزا ایفا نماید.

قیمت مناسب و مقرون به صرفه نیز از پارامتر های تاثیر گذار در فروش می باشد. در عرضه عمده قیمت به صرفه تر بوده و با تفاوت قابل ملاحظه ای همراه است. از این رو بهترین شیوه خرید برای شرکت های عرضه کننده خشکبار به شمار می رود. این شرکت ها که گستره متفاوتی دارند بنا به میزان مشتری و میزان فروشی که دارند این محصول را تهیه کرده و بنا به سلیقه و نیاز مصرف کننده و خریدار آن را آماده می سازند.

مرکز تولید کشمش پلویی با قیمت مناسب

مرکز تولید کشمش پلویی با قیمت مناسب تولید کشمش یکی از صنایعی است که از گذشته تا کنون از رونق بسیار بالایی برخوردار می باشد. این امر به دلیل خواص فوق العاده و منحصر به فردی است که این خشکبار در خود دارد. از جمله برخی خواص آن به ویژه از منظر طب سنتی عبارت است از:

سرشار از انواع مواد و ویتامین ها مانند سدیم، کلسیم و … می باشد.

  • کشمش به دلیل این که از انگور که یک نوع میوه است تهیه می شود سرشار از فیبر بوده و در حرکات روده بزرگ نقشی اساسی بر عهده دارد. از این رو کسانی که با مشکل یبوست و کم کاری روده همراه هستند می توانند کشمش را در برنامه غذایی خود جای داده و در نظر گیرند.
  • تقویت کننده مو و درخشان کننده پوست می باشد. این امر به دلیل وجود منابع مغذی فراوانی است که در کشمش وجود دارد.
  • بر طرف کننده خستگی بوده و از این رو می تواند جایگزین مناسبی برای انواع تنقلات بی خاصیت بوده و تامین کننده انرژی لازم برای بدن به ویژه کودکان می باشد.

تولید این محصول به دو شیوه تیزابی و آفتابی و گاه سایه خشک صورت می گیرد. خلاصه ای از این روش ها عبارت است از:

  • در روش اول به کمک یک ماده قلیایی عمل خشک کردن صورت می گیرد که موجب ماندگاری بیشتر کشمش می شود و حفظ کننده رنگ آن می باشد.
  • در شیوه دوم از آفتاب برای خشک شدن بهره برده می شود که این شیوه نیز کاربرد بسیار دارد.
  • در راه سوم انگور در سایه نگهداری شده و به همین دلیل سایه خشک نامیده می شود.

در هر یک از شیوه های نام برده شده نوع انگور و رنگ آن موثر می باشد و اما در تمامی روش ها کشمش همچنان خواص منحصر به فرد خود را خواهد داشت.

مراکز تولید به دلیل این که حجم قابل توجهی از کشمش را در مجموعه خود دارند می توانند آن را با قیمت مناسب و مقرون به صرفه به خریداران عمده عرضه نمایند. از این رو فروشگاه های عرضه کننده خشکبار و مواد غذایی که فروش بالایی دارند می توانند با خرید مستقیم از تولید کننده هزینه های فروش را کاهش داده و این محصول در نهایت با قیمتی مقرون به صرفه به دست مشتریان برسد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما