آشنایی با انواع کشمش تیزابی و ویژگی های مرغوب ترین آن

کشمش های تیزابی نوعی از کشمش هستند که به کمک مایعی به نام تیزاب تهیه می شود، این نوع کشمش ها انواع و اقسام مختلفی دارند و جزو ویژگی‌های خاص خود را دارند که در ادامه به معرفی انواع کشمش تیزابی می پردازیم و شما را با ویژگی های این نوع کشمش آشنا می کنیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

آشنایی با انواع کشمش تیزابی و ویژگی های مرغوب ترین آن

آشنایی با انواع کشمش

آشنایی با انواع کشمش

همانطور که می دانید کشمش همان میوه خشک شده انگور می باشد، هنگامی که برای خرید کشمش به بازار مراجعه می کنیم با انواع و اقسام کشمش های مختلف مواجه می‌شویم که هر کدام دارای ویژگی های خاص خود بوده و دارای ظاهری با شکل های متفاوت و البته دارای قیمت های مختلفی می باشند، در ادامه به معرفی انواع کشمش می پردازیم:

به طور کلی کشمش ها دارای دو نوع اصلی به نام کشمش سبز و کشمش سیاه می باشد کشمش های سبز معمولاً در ترکیب انواع آجیل قابل استفاده بوده و دارای ظاهری کشیده می باشند و کشمش های سیاه هم که به آنها کشمش پلویی می گویند در تهیه انواع و اقسام غذاها و دسرها قابل استفاده هستند.

در ادامه به معرفی جزئیات این دو نوع کشمش می‌پردازیم.

  1. کشمش های آفتاب خشک: این کشمش ها به صورت کاملاً طبیعی و به کمک نور مستقیم خورشید و بدون استفاده از افزودنی های دیگر تولید می شود کشمش های آفتاب خشک دارای رنگی به رنگ سرخ می باشد.
  2. کشمش های سایه خشک: کشمش های سایه خشک بدون نیاز به قرار گرفتن زیر مستقیم آفتاب خشک می شود یعنی می توانیم به کمک سایه هم کشمش را خشک کنیم این نوع کشمش ها دارای رنگ سبز بوده و ارزش غذایی بسیار بالایی هم دارند.
  3. کشمش های تیزابی: این مدل کشمش به کمک مایعی به نام تیزاب خشک می گردد چنانچه تیزاب به صورت صنعتی باشد سبب می گردد که کیفیت و طعم و بوی کشمش کمتر شود و کمی طعم تیزاب بگیرد البته بهتر است که از این نوع مایع کمتر استفاده شود زیرا عوارض خاص خود را دارد و ممکن است برای سلامتی ضرر داشته باشد کشمش هایی که به کمک تیزاب تهیه می شوند معمولاً دارای رنگ زرد متمایل به قهوه ای می باشد و دارای سطحی براق و شفاف می باشد و این هم به دلیل وجود روغنی است که درون مایع تیزاب وجود دارد.
  4. کشمش های انگوری: این نوع کشمش ها را جهت تهیه باید اول به مایع تیزاب آغشته کنند و سپس به کمک این دود گوگرد خشک نمایند رنگ این کشمش معمولاً زرد کهربایی می باشد، بهتر است که برای تهیه این نوع کشمش از مایع تیزاب و پودر گوگرد کمتری استفاده شود تا خاصیت آن کم نگردد.
  5. مویز: این نوع کشمش اصولا از انگور های سیاه مجلسی قرمز و یا انگور شاهانی که دارای قند زیادی هم هستند تهیه می‌گردد، این نوع کشمش به رنگ سیاه بوده و دارای حبه های درشت و گوشتی می باشد دارای خاصیت زیادی بوده و طرفداران زیادی هم دارد.

بهتر است که در هنگام خرید کشمش به مراکز معتبر و فروشگاه هایی که اصول بهداشتی را به دقت رعایت می کنند مراجعه کنید تا بتوانید کشمشی با کیفیت و مرغوب را که محصول سال جاری هست تهیه نمایید از خرید کشمش هایی که برای سال های گذشته است به شدت اجتناب کنید زیرا ممکن است این کشمش ها هم دارای بوی ماندگی و کهنگی بوده و هم کیفیت خود را از دست داده باشد.

ترجیحا کشمش هایی را خریداری کنید که به صورت بسته بندی شده باشند، از خرید کشمش های فله ای اجتناب نمایید زیرا ممکن است انواع گرد و خاک و آلودگی ها بر روی کشمش را قرار گرفته باشد و مصرف این کشمش را برای سلامتی بدن ضرر دارد و ممکن است باعث ایجاد مسمومیت و بیماری شود.

انواع کشمش تیزابی

انواع کشمش تیزابی

همانطور که گفتیم یک نوع از کشمش هایی که در بازار وجود دارد کشمش تیزابی می باشد این کشمش به کمک مایع تیزاب تهیه می گردد، کشمش تیزابی هم دارای انواع مختلفی می باشد که می توانید با توجه به نیاز خود کشمش مورد نظر را انتخاب نمایید، در این قسمت به معرفی انواع کشمش تیزابی می‌پردازیم:

  1. کشمش تیزابی سبز: این کشمش از آغشته کردن انگور درون مایع تیزاب به دست می‌آید برای تهیه این کشمش معمولاً از انگورهای سبز که کامل رسیده و شیرین است استفاده می گردد. این کشمش دارای ویتامین ها و مواد معدنی مختلف مانند آهن، پتاسیم، ویتامین های گروه b، منیزیم و فسفر می باشد.
  2. کشمش تیزابی پلویی: از این نوع کشمش می توانیم جهت طبخ انواع و اقسام غذاها و شیرینی جات استفاده کنیم طعم نوع کشمش بسیار دلنشین بوده و عطر و طعم بی نظیری و غذاها می‌افزاید، کشمش های تیزابی پلویی معمولاً کمی گوشتی تر از سایر کشمش های دیگر است و برای تهیه غذاهایی مانند عدس پلو، کوفته تبریزی و غیره قابل استفاده می باشد.
  3. کشمش تیزابی بی دانه: این نوع کشمش از انگورهای بدون هسته تهیه می‌گردد، کشمش های بی دانه تیزابی بازار خرید و فروش خوبی دارد و می توانیم از این نوع کشمش برای تهیه غذاهای گوناگون استفاده کنیم کشمش های بی دانه تیزابی از انگورهای کاملاً و شیرین و رسیده تهیه می گردد.

چنانچه شما جزو افرادی هستید که از کشمش به میزان زیادی مصرف می‌کنید بهتر است آن را به صورت کلی خریداری کنید تا قیمت تمام شده این محصول برایتان مقرون به صرفه تر گردد همچنین با توجه به اینکه همه ما دوست داریم در طی روز از تنقلات مصرف کنیم که بهتر است از تنقلات سالم و مفیدی همچون کشمش استفاده کنیم تا بتوانیم سلامتی بدن خود را تضمین نماییم.

کشمش ها با توجه به نوع و کیفیتی که دارند دارای قیمت های مختلفی می باشند و به صورت روزانه قیمت این محصول در حال تغییر است بنابراین شما می توانید قیمت های به روز و آپدیت شده انواع کشمش را از سایت های اینترنتی به دست آورید. شرکت بازرگانی ما هم به عنوان یکی از مراکز تولید و فروش مستقیم انواع و اقسام کشمش است که این محصول را با کیفیتی بالا همراه با قیمتی مناسب و کاملاً بهداشتی به مشتریان عرضه می کند. بنابراین شما مشتریان محترم می توانید انواع کشمش را از طریق سایت شرکت ما به صورت آنلاین ثبت سفارش کنید و در کوتاهترین زمان ممکن در محل حضور خود تحویل بگیرید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما