خرید کشمش سبز صادراتی با ارزش غذایی و مشخصات آن

کشمش سبز به همراه انجیر خشک جزو خشکبار می باشد. که مورد پسند مردم بوده و از لحاظ داشتن مواد مغذی از جمله: بور، آهن، پتاسیم، کلسیم، فیبر و انواع ویتامین ها از ارزش غذایی زیادی برای سلامتی بدن برخوردار است؛ بنابراین خرید کشمش سبز صادراتی با ارزش غذایی و مشخصات آن لازمه داشتن اطلاعات کامل درباره فواید کشمش سبز می باشد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خرید کشمش سبز

کشمش در کشور ایران در دو نوع پلویی و کشمش سبز قلمی وجود دارد. کشمش سبز از باغات انگور در خراسان رضوی، شهر کاشمر، خلیل آباد و … تولید می شود. این نوع کشمش به جهت داشتن رنگ روشن و زیبا بیشتر برای آجیل استفاده می شود. که انواع کشمش از جمله کشمش سبز را در جای خنک و دور از نور خورشید خشک می کنند. مردمان گذشته از روش آویزان کردن انگور برای خشک کردن آن استفاده می کردند.

باغداران بعد از جمع آوری انگور به روش سنتی و یا صنعتی آن را خشک می کنند. کشمش سبز سنتی به شیوه سایه خشک یا بدون تیزاب تولید می شود. که کاملا طبیعی و ارگانیک است. و از نظر ارزش غذایی بسیار بالا می باشد. طعم و مزه این کشمش خوشمزه است. اما در روش صنعتی کشمش سبز را به وسیله تیزاب خشک می کنند.

کشمش سبز از نظر طب سنتی دارای طبع گرم و خشک می باشد. کسانی که طبع سرد دارند بهتر است از کشمش سبز مخصوصا در فصل سرما استفاده کنند. از این کشمش در شیرینی پزی و تهیه انواع کیک و کلوچه استفاده می شود. کشمش سبز قلمی به همراه نخودچی یکی از سوغات معروف شهر مقدس مشهد می باشد. که در بسته های کوچک و بزرگ به فروش می رسد. و شما می توانید بعنوان سوغاتی آن را خریداری کنید.

کشمش سبز برای سم زدایی بدن و درمان انواع عفونتها و پیشگیری از سکته قلبی مفید است. همچنین به دلیل داشتن ویتامین ث برای تسکین سرماخوردگی و کرونا موثر می باشد. شیرینی کشمش سبز باعث نیرو و انرژی از دست داده به هنگام زکام می شود. قند طبیعی آن باعث ایجاد انرژی، نیرو و نشاط در بدن شما می شود.

کشمش سبز برای بیماری هایی نظیر کاهش فشار خون، یبوست، پیشگیری از انواع سرطان ها، بهبود ناراحتی های معده و تقویت قلب مفید است. از فواید دیگر کشمش سبز می توان به درمان کم خونی، تقویت مو، درمان انواع بیماری های پوستی همانند جوش و آکنه، درمان دردهای مفاصل و مناسب برای دستگاه گوارش اشاره کرد. بیماران دیابتی که از خوردن قند پرهیز می کنند بهتر است کشمش سبز را برای صرف چای خود بعنوان بهترین گزینه قرار دهند.

افرادی که ورزش های سنگین انجام می دهند می توانند از کشمش سبز بعنوان یک میان وعده مقوی به همراه انواع دیگر از مواد مغز دار مانند سویا، بادام زمینی و بادام درختی استفاده کنند. اگر اهل پیاده روی هستید حتما مقداری از کشمش سبز را هنگام پیاده روی بخصوص موقع صبح زود میل نمایید تا انرژی مورد نیاز را به شما بدهد. و دچار افت فشار نشوید.

شما می توانید هنگام شب مقداری از کشمش سبز را در آب بریزید و بگذارید تا صبح روز بعد بماند املاح کشمش درون آب حل می شوند این آب همانند نوشیدنی های انرژی زا عمل می کند. ورزشکاران می توانند از این آب کشمش استفاده کنند. و انرژی لازم را به بدن خود برسانند. کشمش سبز برای افزایش میل جنسی در مردان و تقویت نیروی جنسی مفید است؛ بنابراین مردانی که دچار ضعف جنسی هستند بهتر است آن را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

اگر از بی خوابی رنج می برید برای رفع این مشکل خوردن کشمش سبز را فراموش نکنید. اگر مقداری از آن را قبل از خواب میل کنید باعث آرامش خاطر شما می شود. کشمش سبز به دلیل داشتن طعم و مزه فوق العاده اش می تواند بجای خوراکی هایی که ارزش غذایی ندارند و غیر مفید هستند جایگزین خوبی شود. و شما می توانید از کشمش سبز به همراه گردو و خرما بعنوان یک تغذیه سالم برای ساعت زنگ تفریح کودکان مدرسه ای خود استفاده کنید.

کشمش سبز در کارخانه های مربوط به خشکبار به روش های مختلف خشک و به شکل های فله ای و کیلویی بسته بندی می شود و برای مصرف داخلی و خارجی روانه بازار فروش می گردد. کشور ایران به دلیل داشتن آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز بعنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع کشمش شناخته شده است.

تاجران ایرانی هر ساله با صادرات کشمش سبز اعلا از سود بسیار زیادی بهره مند می شوند. از آنجایی که کشمش سبز در بعضی کشورهای دیگر از جمله ترکیه، افغانستان، امارات و … تولید می شود اما از نظر کیفیت تولید، نمی توانند با کشمش ایرانی برابری کنند.

صادرات کشمش سبز و دیگر انواع کشمش به صدها کشور مختلف دنیا صورت می گیرد. کشمش سبز درجه یک همان کشمش آجیلی یا پیکانی است که هر ساله حجم زیادی از آن به کشورهای همسایه و دیگر کشورها صادر می شود.

در حال حاضر کشمش سبز صادراتی را می توان به صورت عمده از طریق اینترنت با مراجعه به سایت های فروش این محصول آن را خریداری نمود. همچنین برای خرید کشمش سبز می توانید به خشکبار فروشی ها و فروشگاه های بزرگ سر بزنید. کشمش سبز صادراتی جزو بهترین برند بازار است. که فروش عمده آن بیش از دیگر انواع کشمش ها توسط کارخانجات آجیل خشکبار انجام می شود.

خرید و فروش کشمش سبز به دلیل محبوبیت زیاد آن به صورت عمده می باشد. خواص زیاد این نوع کشمش باعث بالا بودن میزان فروش آن شده است. به همین دلیل اگر شما برای سلامتی خود و کودکانتان ارزش قائل هستید بهتر است کشمش سبز را در برنامه غذایی خود بگنجانند و از فواید آن بهره مند شوید.

برای خرید کشمش سبز پیشنهاد می کنیم کشمشی را که اندازه آن درشت بوده و از انگور بی دانه تهیه شده باشد و خوشمزه و دلچسب باشد و برای کودکان نیز هضم آن راحت باشد در نظر بگیرید و خرید کنید. شما می توانید در سراسر کشور کشمش سبز را در بسته بندی های متفاوت و یا به صورت کلی و جزئی خریداری کنید. باید متذکر شد که نحوه بسته بندی کشمش تاثیر زیادی در میزان قیمت و ماندگاری آن و ترغیب مشتریان به خرید را دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما