خرید کشمش بیدانه تیزابی ارزان با کمترین درصد لهیدگی

یکی از مواد غذایی مفیدی که، فواید زیادی برای دارد کشمش تیزابی است که در انواع مختلف از جمله کشمش بیدانه تیزابی، کشمش افتاب خشک و… در هنگام خرید کشمش بیدانه تیزابی ارزان باید به حتما توجه کنیم با کمترین درصد لهیدگی باشد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خرید کشمش بیدانه تیزابی ارزان با کمترین درصد لهیدگی

خرید کشمش بیدانه

خرید کشمش بیدانه امروزه از کشمش به عنوان یک نوع میوه خشک مورد استفاده قرار می گیرد که دارای خواص و مواد معدنی و ویتامین های زیادی برای بدن انسان است که، گنجاندان آن به عنوان میوه خشک در مصرف روزانه برای هیچ شخصی خالی از لطف نیست.

کشمش در واقع از خشک کردن انگور به روش های مختلفی و رنگ های مختلفی اعم از(سبز روشن و تیره، قهوه ای تیره و روشن و طلایی) به دست می آید و حتی برای بسیاری از بیماری ها نیز مفید می باشد. کشمش از انگور تهیه شده است و دارای طعمی شبیه به آن البته با مقدار شیرینی بیشتری می باشد.

برای خرید کشمش بیدانه باید یک سری نکات را رعایت کنیم مثلا: برای این کار ابتدا باید از انگور هایی که دانه نداشته و ریز باشند استفاده کنید (اگر که می خواهید کشمش هایی شیرین تر و خوشمزه تری داشته باشید تر باید انگوری را که انتخاب میکنید رننگی تقریبا زرد و طلایی داشته باشد.) و همچنین انگور هایی که خراب شده را از سالم آن جدا کنید تا کشمش بهتری داشته باشید، برای خشک کردن انگور از روش های مختلفی میتوان استفاده کرد مثلا:

روش آفتاب خشک:ابتدا باید انگور را از ساقه آن جدا کنید و در طرفی آبکش مانند قرار بدهید و در مقابل تابش مستقیم نور خورشید آویزان کنید و یا حتی میتواند روی سفره پهن کنیو و اجازه بدهید تا روند خشک شدن آن طی بشود که ممکن است دو تا سه هفته طول بکشد (اما در این روش به دلیل اینکه با آفتاب خشک می شود می توآند ویتامین هاو مواد معدنی آن کم بشود.)

روش سایه خشک:در این روش نیز ابتدا انگور ها را از ساقه آن جدا کنید سپس در جایی که آفتاب به آن نخورد و سایه باشد به وسیله بند آویزان کنید و بگذارید تا خشک شود در این روش کشمش تمیز تر و بدون خاک هستند و ویتامین های موجود در آن به همان اندازه باقی می ماند.

کشمش ها علاوه بر تفاوت رنگی که دارند در مزه هم نیز می تواند متفاوت باشد مثلا، کشمش طلایی نرم تر و جویدنی تر است و بیشتر حالت میوه ای دارد اما کشمش قهوه ای بسیار خشک و و از نوع دانه دار با طعم بسیار شیرین می باشد.

کشمش ها در انواع مختلفی مانند:کشمش تیزانی، کشمش بیدانه، کشمش سبز و طلایی وجود دارد.

کشمش های سبز یا سلطانی به وسیله خشک کردن انگور سبز رنگ درست شده اند که معمولا نسبت به کشمش های دیگر ریز تر هستند و همچنین دانه ندارند همچنین کشمش های پلویی جز کمش های بیدانه هستند که از انگور های قرمز رنگ و سیاه رنگی که بدون دانه هستند تشکیل می شود.

به طور کلی کشمش فواید زیادی برای بدن دارد از جمله:

1:سبب افزایش و بیشتر شدن اشتها می شود.

2:به دلیل کلسیم،فسفر،مواد معدنی و ویتامین هایی که دارد برای درمان کم خونی نیز موثر است.

3:سبب کاهش کلسترول می شود.

4:باعث می شود روده ها عملکرد خود را به خوبی انجام دهند.

5:برای درمان بیماری های ناشی از سیستم عصبی و افسردگی بسیار موثر است.

6:باعث پاک سازی خون، سم زدایی بدن و سالم و سلامت بودن کبد می شود.

7:تا حدودی در درمان ناباروی نیز مفید است و در مردان در اختلالات نعوظ نیز کمک بسیاری میکند.

8:به علت فواید زیاد آن حتی برای زنان باردار در صورتی که در خوردن آن زیاده روی نکنند نیز موثر می باشد.

کشمش همان طور که می تواند مفید باشد زیادی خوردن آن دارای ظرر هایی می باشد مثلا اگر زیاد استفاده کنیم باعث اضافه وزن و چاقی، بالا رفتن سطح قند خون، حتی در افراد باردار نیز موجب ناراحتی معده و حتی اسهال می شود.

کشمش بیدانه تیزابی

کشمش بیدانه تیزابی کشمش های تیزابی دو دو نوع بیدانه و دانه دار و در رنگ های زرد و قهوه ای رو شن تولید می شود.

به دلیل مقدار کلسیم و مواد معدنی که در کشمش ها وجود دارد از آن می توآن جهت جبران کمبود کلسیم در بدن افراد، استحکام کردن استخوان ها به خصوص نوزادان، افزایش میزان انرژی بدن وحتی خوشبو کردن دهان نیز قابل استفاده می باشد‌، همچنین به دلیل آهن فراوانی که دارد جهت درمان کم خونی نیز قابل استفاده است.

کشمش بیدانه تیزابی، دارای خواص زیادی برای بدن می باشد و خوردن آن بسیار مفید است که از تیزاب برای خشک کردن آن استفاده می شود، این نوع کشمش به دلیل داشتن قند کم و طبیعی موجود در آن برای بیمارانی که دارای دیابت می باشند میتواند بسیار تاثیر گذار باشد در صورت زیاده روی نکردن در آن مانعی در خوردن آن ندارند همچنین برای افرادی که دارای رژیم کاهش وزن و لاغری هستند میتواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

این نوع کشمش دارای رنگ سبز است و با استفاده از ماده ای به اسم تیزاب(که به زودتر خشک شدن کشمش کمک می کند) در مدت حدودا یک هفته خشک می شود و بخاطر وجود روغنی که در تیزاب است این نوع کشمش کمی براق می باشد که به باعث می شود به راحتی قابل تشخیص باشد.

برای تشخیص یک کشمش بیدانه تیزابی با کیفیت باید به نکاتی توجه کنیم مثلا: اگر در کشمش سنگ، گرد و خاک و حشره باشد نشان دهنده کیفیت پایین ان است یا اینکه هر چه تعداد دانه های داخل یک کشمش کمتر باشد و یا وجود نداشته باشد نشان دهنده کیفیت بالای آن کشمش است.

به علت خواص زیادی که دارد برای درمان بیماری ها نیز مفید می باشد مثلا :

*برای سرفه های بیش از حد: به این صورت که مقداری کشمش را در به مدت نیم ساعت در داخل آب سرد قرار داده و با شیر میل کنید.

*برای درمان ذارت الریه، برونشیت، فشار خون نیز موثر است.

*اگر به صورت طولانی مدت استفاده شود می تواند موجب تقویت حافظه و تمرکز می شود.

*برای درمان پوسیدگی دندان:به دلیل آنتی اکسیدانی که دارد از رشد باکتری هایی که موجب پوسیدگی و خراب شدن دندان ها میشود جلوگیری می کند.

*برای رفع پف:به این صورت که کشمش ها را خرد کرده و با چربی حیوانی مخلوط کرده و روی مناطق مورد نظر قرار می دهیم.

موارد قابل مصرف کشمش به این صورت است که می توان آن را به صورت خالی و یا با ترکیب کردن جو دو سر وبرای استفاده در غذا و…..نیز استفاده کرد

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما